طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان منجر به آزادی ۷۷ زندانی شد طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان اجرا شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ صبح امروز و با حضور […]

طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان منجر به آزادی ۷۷ زندانی شد

طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان اجرا شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ صبح امروز و با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در زندان مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولین قضایی شهرستانهای تابعه در زندان های استان ، طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان اجرا شد

محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت :  هدف از اجرای این طرح ، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست قوه قضاییه است .

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح ، تصریح کرد : آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط ، تخفیف مجازات و … هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته اند .

شایان ذکر است که این طرح همزمان در زندان مرکزی سنندج و سایر زندانهای سطح استان با حضور روسای دادگستری ، دادستانها و ۱۱۴ نفر از قضات شهرستانهای تابعه استان برگزار شد .

در پایان این مراسم ، مجموعا ۱۴۰ مورد از تاسیسات و نهادهای ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی ،  اشتغال به کار ، مرخصی ، آزادی مشروط  اعطای پابند الکترونیکی ،تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی است.

کویستان عبدالحکیمی