خالی شدن حساب در ازای دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با تبلیغ ارائه اینترنت رایگان به مناسبت نوروز، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی […]

خالی شدن حساب در ازای دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با تبلیغ ارائه اینترنت رایگان به مناسبت نوروز، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از حساب وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از فرد شاکی مشخص شد وی برای دریافت اینترنت ۲۰ گیگابایتی هدیه نوروز در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ ۲۰ هزار ریال جهت شرکت در قرعه‌کشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده، اما بعد از آن متوجه شد افزون بر اینکه هدیه‌ای دریافت نکرده، بلکه کل موجودی حساب او که ۱۵۰ میلیون ریال بوده است، نیز به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

رییس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده و اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است. در نهایت کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود سازنده این درگاه جعلی را شناسایی و او را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و کاربران با صفحاتی روبه‌رو می‌شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان یا شارژهای ارزان قیمت می‌فروشند. بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند.

مرتضوی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند