در ادامه مصائب تیراندازی مدرسه‌ای در آمریکا، پلیس اعلام کرد یک پسر ۶ ساله را بعد از شلیک به معلمش در ایالت ویرجینیا بازداشت کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، به گفته پلیس آمریکا، یک پسر شش ساله بعد از تیراندازی به معلمش در ایالت ویرجینیا بازداشت شد. استیو درو رئیس […]

در ادامه مصائب تیراندازی مدرسه‌ای در آمریکا، پلیس اعلام کرد یک پسر ۶ ساله را بعد از شلیک به معلمش در ایالت ویرجینیا بازداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، به گفته پلیس آمریکا، یک پسر شش ساله بعد از تیراندازی به معلمش در ایالت ویرجینیا بازداشت شد.

استیو درو رئیس پلیس محلی گفت این تیراندازی (شنبه هفتم ژانویه) اندکی بعد از ساعت ۱۴ (به وقت محلی) در مدرسه ابتدایی Richneck در شهر نیوپورت نیوز رخ داد. وی افزود مشخص نیست چطور این کودک سلاح را به دست آورده و مدعی شد این حادثه تیراندازی تصادفی نبوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، معلم که نام وی برده نشده و گفته می‌شود در دهه ۳۰ زندگی خود است متحمل جراحات شدید شده است. این زن به یک بیمارستان محلی منتقل شده و تحت نظر پزشکان است. طبق این گزارش، این اتفاق در کلاس اول (سنین شش تا هفت سال) بعد از مشاجره بین دو طرف رخ داده است.

رئیس پلیس تاکید کرد که تیراندازی حادثه‌ای مجزا بوده و ماموران پلیس با موقعیتی که کسی اطراف مدرسه اقدام به تیراندازی کند، مواجه نشدند.

دکتر جورج پارکر رئیس ناحیه مدرسه گفت مقامات هر موردی که ممکن است اتفاق افتاده و باعث این حادثه شده باشد را بررسی خواهند کرد. وی افزود مدرسه دوشنبه تعطیل خواهد بود.

فیلیپ جونز شهردار که در روز حادثه تنها سه روز از تصدی این سمتش می‌گذشت، گفت این تیراندازی روزی تاریک برای نیوپورت نیوز بود. نیوپورت نیوز شهری با جمعیت حدود ۱۸۰ هزار نفر در ۱۱۲ کیلومتری جنوب ریچموند مرکز ایالت ویرجینیا قرار دارد.

تیراندازی مدرسه‌ای، ایالات متحده را به ستوه آورده و فجایعی مثل کشته شدن ۱۹ کودک و دو معلم در یوالده تگزاس را رقم زده است. بر اساس پایگاه داده آرشیو خشونت مسلحانه، سال گذشته حدود ۴۴ هزار مرگ مرتبط با سلاح در ایالات متحده ثبت شد که حدود نیمی از آن‌ها موارد قتل، تصادفات و دفاع شخصی و نیمی دیگر خودکشی بود