نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر افراد قلیان را در حاشیه رودخانه عرضه کنند تا زمانی که هیچ گونه مجوز قانونی برای این منظور از اداره سلامت، اماکن و شهرداری نداشته باشند، انجام این کار خلاف قانون و عرف است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و […]

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر افراد قلیان را در حاشیه رودخانه عرضه کنند تا زمانی که هیچ گونه مجوز قانونی برای این منظور از اداره سلامت، اماکن و شهرداری نداشته باشند، انجام این کار خلاف قانون و عرف است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی با اشاره به جمع‌آوری قلیان‌ها از کنار رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: به طور کلی بحث ما تنها برای جمع‌آوری قلیان از کنار رودخانه زاینده‌رود و مکان‌های دیگر نیست، مجموعه جامعه سلامت، پزشکان و افرادی که دست‌اندرکاران سلامت شهروندان هستند اعلام می‌کنند که موضوع مربوط به استفاده از قلیان برای تمام افراد ایجاد مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف قلیان سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، افزود: اینکه چه افرادی قلیان استفاده می‌کنند و چه افرادی که از کنار آن رد می‌شوند، حائز اهمیت بوده و تمام این موارد تهدیدکننده سلامت جامعه است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه عرضه قلیان بدون مجوز قانونی در هر محلی خلاف قانون است، گفت: بر همین اساس اگر افراد قلیان را در حاشیه رودخانه عرضه کنند تا زمانی که هیچ گونه مجوز قانونی برای این منظور از اداره سلامت، اماکن و شهرداری نداشته باشند انجام این کار خلاف قانون و عرف است.

وی خاطرنشان کرد: شاید در هیچ مکانی از پارک‌ها مانند پارک‌های اصفهان شاهد چنین مسائلی و عرضه قلیان نباشیم، قطعاً شهرداری اصفهان به عنوان متولی این امر به همراه دیگر دستگاه‌ها این مسئولیت را دارد که برخورد قانونی با عرضه کنندگان قلیان در حاشیه رودخانه داشته باشد.

قربانی در خصوص اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و دوری از مصرف قلیان در جامعه، اظهار کرد: انجام اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی و دوری از مصرف قلیان یکی از مسائل مهم است و باید به وسیله نهاد آموزش و پرورش، فرهنگ‌سراهای سطح شهر و از طریق رسانه‌ها این برنامه انجام شود تا موجب ضرر و آسیب به سلامت جامعه نشود.

وی گفت: شهرداری اصفهان و دیگر مجموعه‌ها که در حوزه خدمات شهری مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند، باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند و کار اصلی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.