مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انجام عملیات اجرایی زیرساخت‌های گردشگری در اطراف مسجد سنگی داراب خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سید مؤید محسن نژاد گفت: اجرای کف در مسیر‌های مقابل و منتهی به ورودی اثر با استفاده از سنگ لاشه برای ایجاد مسیری مناسب برای […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انجام عملیات اجرایی زیرساخت‌های گردشگری در اطراف مسجد سنگی داراب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سید مؤید محسن نژاد گفت: اجرای کف در مسیر‌های مقابل و منتهی به ورودی اثر با استفاده از سنگ لاشه برای ایجاد مسیری مناسب برای تردد بازید کنندگان و گردشگران با اعتبار بیش از ۴ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال در دست اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: مسجد سنگی داراب در فاصله ۶ کیلومتری شهر داراب واقع شده و به‌صورت کامل در دل صخره کوه، کنده شده است.

او افزود: بنای اولیه مسجد سنگی، معبدی مربوط به دوره ساسانیان بوده و در دوره اتابکان فارس – ۶۵۲ هجری قمری – با تعبیه محراب و تغییراتی، به مسجد تبدیل‌شده است.