بعد از تصمیم سازمان ملل برای دادن آزادی عمل بیشتر به یونیفل در لبنان، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای به این تصمیم و مفاد جدید قطعنامه شورای امنیت در خصوص تمدید ماموریت نیروهای بین‌المللی در لبنان اعتراض کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل […]

بعد از تصمیم سازمان ملل برای دادن آزادی عمل بیشتر به یونیفل در لبنان، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای به این تصمیم و مفاد جدید قطعنامه شورای امنیت در خصوص تمدید ماموریت نیروهای بین‌المللی در لبنان اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد ماموریت «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) را برای یک سال دیگر تمدید کرد. اما این بار یک بند جدید به بندهای مربوط به ماموریت این نیروها در لبنان اضافه شده است.

در بیانیه سازمان ملل به این منظور آمده که «یونیفیل برای انجام وظایف محوله نیازی به مجوز یا اجازه قبلی از کسی ندارد و اجازه دارد به طور مستقل عملیات خود را انجام دهد».

سازمان ملل در این بیانیه از دولت لبنان خواسته تا آزادی حرکت و عمل یونیفل در مرزهای جنوبی این کشور را تضمین کند.

در همین راستا منابع لبنانی اعلام کردند که اقدام سازمان ملل و طرف‌های بین‌المللی در تغییر وظایف و ماموریت یونیفل در لبنان ناشی از غفلت و کوتاهی مسئولان این کشور بوده است. دراین حال «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان اعلام کرد که از تصمیم سازمان ملل برای انجام این تغییرات در وظایف محوله به نیروهای بین‌المللی اطلاع نداشته است. وزارت خارجه لبنان نیز اعلام کرد که در تماس با «امل مدللی» سفیر لبنان در سازمان ملل تاکید کرده بود که این کشور صراحتا انجام هرگونه تغییر در ماموریت یونیفل را رد می‌کند اما به نظر می‌رسد که نماینده لبنان در سازمان ملل به درستی در این زمینه عمل نکرده است.