به دعوت و همت قرارگاه جهاد فرهنگی امام علی(ع) فیلم هناس اکران شد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فیلم سینمایی هناس(برگرفته از زندگی شهید رضایی نژاد) ویژه فعالان فرهنگیسپاهانشهر ، شهرک شهید کشوری ، کوی سپاهان ، کوی راه حق ، راه آهن درپردیس سینمایی سیتی سنتر اکران شد.شایان ذکر است فیلم هناس ساخته […]

به دعوت و همت قرارگاه جهاد فرهنگی امام علی(ع) فیلم هناس اکران شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فیلم سینمایی هناس
(برگرفته از زندگی شهید رضایی نژاد) ویژه فعالان فرهنگی
سپاهانشهر ، شهرک شهید کشوری ، کوی سپاهان ، کوی راه حق ، راه آهن درپردیس سینمایی سیتی سنتر اکران شد.
شایان ذکر است فیلم هناس ساخته حسین دارابی است، کارگردانی که پیش از این فیلم مصلحت را ساخته بود و نشان داده است هنرمندی دغدغه مند است که سراغ موضوعات مهم و قابل تامل می رود.
هناس به معنی نفس است. این فیلم درباره شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای است.
محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده هناس درباره موضوع این فیلم توضیح داد: فیلم هناس داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. المان‌ها در زندگی‌ واقعی دیده می‌شوند و هدف ما رسیدن به حقیقت عشق جاری در دل این داستان است. این داستان ریشه در واقعیت داشت اما پرداخت نهایی از ما بود.
او توضیح داده: در این فیلم یک زندگی خانوادگی را به تصویر کشیده‌ایم که با وجود تهدیدهایی که نسبت به آن‌ها وجود دارد، زن خانواده تلاش دارد فضای زندگی خود را از فضای ملتهبی که در آن قرار گرفته، خارج کند. قصه اصلی فیلم در واقع قصه التهابی است که وارد این خانواده شده است و تلاش این زن برای خروج خانواده‌اش از این التهاب.
حسین دارابی، کارگردان هناس هم گفته اگر به جای انتخاب درام عاشقانه و دلهره‌آور برای این فیلم، به‌دنبال یک روایت امنیتی از این قضیه بود کار با ملاحظات شدیدی مواجه می‌شد و چه بسا اثر به سمت نشدن و به سرانجام نرسیدن پیش می‌رفت، پس همراه با گروه سازنده تصمیم گرفتند تا از فضاهای دیگر دوری کنند.
او توضیح داد: ارتباط مستمر با خانواده شهید برای پرداختن به این نوع سوژه‌ها بسیار مهم است. در ابتدا نمی‌دانستیم همسر شهید چه واکنشی قرار است نشان بدهد و آیا می‌پذیرد اثری درباره همسرش ساخته شود یا نه اما خوشبختانه ایشان به‌شدت با ما همراهی کرد. در حقیقت خانم پیرانی تنها نسخه‌ای از فیلمنامه را خواند و تا پایان پروژه به ما اعتماد کرد تا هناس را درباره زندگی همسرش بسازیم. جالب است بدانید زمانی که برای نخستین بار فیلم را برای ایشان به نمایش گذاشتیم، شاید در حدود ۳۰دقیقه بعد از تماشای فیلم اشک ریخت و بارها از ما تشکر کرد. در حقیقت عکس‌العمل ایشان بار سنگینی را از دوش ما برداشت.
مریلا زارعی، سولماز غنی، بهروز شعیبی، مریلا زارعی، امین میری و کوثر حیدری بازیگران هناس هستند. زارعی در این فیلم نقش شهره پیرانی، همسر داریوش رضایی‌نژاد را بازی کرده و در این باره گفته: خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم و من هم گفتم که با توکل برخدا من در درون ایشان گوهری به نام عشق پیدا کردم و با همان احساس پیش می‌روم.