خبرنگاران اسرائیلی که قصد دارند همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کنند، او را به همراهی نکردن، تهدید کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از منابع صهیونیستی، «تال اشنایدر» خبرنگار صهیونیست اعلام کرد: “خبرنگاران سیاسی که قصد دارند تا […]

خبرنگاران اسرائیلی که قصد دارند همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کنند، او را به همراهی نکردن، تهدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از منابع صهیونیستی، «تال اشنایدر» خبرنگار صهیونیست اعلام کرد: “خبرنگاران سیاسی که قصد دارند تا هیات همراه نخست وزیر به آمریکا را همراهی کنند، تهدید کردند که اگر برای بازگرداندن آنها به تل آویو با هواپیمای نخست وزیر اقدامی نشود، در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) باقی خواهند ماند”.

منابع خبری رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که نتانیاهو یکشنبه آینده رهسپار آمریکا خواهد شد.

این سفر در صورت انجام، نخستین سفر نتانیاهو به آمریکا از زمان به دست گرفتن قدرت خواهد بود.

پبش از این روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از التماس ادامه‌دار نخست‌وزیر رژیم اشغالگر برای رفتن به کاخ سفید و دیدار با رئیس جمهوری آمریکا پرده برداشت.

این روزنامه یکشنبه شب نوشت: با وجود اینکه در برنامه کاری سفر نتانیاهو به آمریکا اشاره ای به دیدارش با بایدن نشده است، اما انتظار می رود که او دوشنبه آینده نه در کاخ سفید بلکه در “یکی از اتاق های فرعی” ساختمان سازمان ملل با بایدن دیداری کوتاه داشته باشد.

اقدامات جنجالی کابینه نتانیاهو و در راس آنها لایحه «تغییرات قضایی» منجر به شکل گیری اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند تغییرات قضایی ناراضی هستند.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داده بود که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.