مجموعه آیتم «با آپاراتچی‌ها» که توسط تیم رسانه‌ای فیلم «آپاراتچی» تهیه و تولید شده، به سراغ آپاراتچی های قدیمی سینما و خاطرات آن ها از سال های نه چندان دور سینمای ایران رفته است. مجموعه آیتم ۲۰ قسمتی «با آپاراتچی‌ها» که اخیرا تولید و قسمت‌هایی از آن منتشر شده، به سراغ آپاراتچی‌های قدیمی شهر تهران […]

مجموعه آیتم ۲۰ قسمتی «با آپاراتچی‌ها» که اخیرا تولید و قسمت‌هایی از آن منتشر شده، به سراغ آپاراتچی‌های قدیمی شهر تهران از جمله حسین گیتی، اکبر (آسیا) رستم‌زاده و… رفته و در رابطه با دستگاه آپارات و نحوه نمایش فیلم در سینماها، سختی‌ها و شیرینی‌های شغل آپاراتچی، خاطرات جذاب این حرفه و … با آن‌ها به گفت‌وگو نشسته است.

آیتم‌های یک تا دو دقیقه‌ای «با آپاراتچی‌ها» به بهانه اکران فیلم «آپاراتچی» و با هدف نگاهی به پیشینه آپارات و شناساندن آپاراتچی‌هایی که سال‌ها برای رونق سینمای کشور زحمت کشیده‌اند، توسط تیم رسانه‌ای فیلم سینمایی «آپاراتچی» و با همکاری سینماداران تهران تهیه شده و از طریق شبکه‌های مجازی این فیلم به آدرس @Aparatchi_movie قابل تماشاست.

فیلم سینمایی «آپاراتچی» که اکران آن در سینماها با استقبال مخاطبان همراه بوده، داستان یک نقاش ساختمانِ عاشق سینما به نام جلیل است که دلبستگی‌اش به سینما و فیلمسازی، دردسرهایی برایش به همراه دارد، او علاوه بر دشواری‌های مسیر ساخت فیلم، برای نمایش فیلم‌هایش نیز با مشکل روبه‌روست و فیلم‌هایش را به کمک دستگاه آپاراتی که به همراه دارد، برای نمایش به میان مردم می‌برد.

فیلم «آپاراتچی» براساس سرگذشت واقعی یک آپاراتچی اهل تبریز به نام جلیل طائفی و با اقتباس از کتابی به همین نام، نوشته روح‌الله رشیدی ساخته شده است.

این فیلم سینمایی به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی‌نسب، در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شایسته دریافت سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ هیئت داوران شد.