رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر مراکز استان ها با بیان اینکه لایحه درآمدهای پایدار در دولت و مجلس تصویب و ابلاغ شده و اکنون نیز در حال اجراست، گفت: ریشه آلودگی هوا در حمل و نقل عمومی نهفته است و خوشبختانه این دولت در ارتباط با حمل و نقل عمومی حرکت خوبی انجام داد.مهدی […]

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر مراکز استان ها با بیان اینکه لایحه درآمدهای پایدار در دولت و مجلس تصویب و ابلاغ شده و اکنون نیز در حال اجراست، گفت: ریشه آلودگی هوا در حمل و نقل عمومی نهفته است و خوشبختانه این دولت در ارتباط با حمل و نقل عمومی حرکت خوبی انجام داد.
مهدی چمران در حاشیه سفر به اصفهان، با اشاره به اینکه این نشست موجب همزبانی مجلس و دولت و ارائه مسائل و مشکلات به صورت مشترک می‌شود، اظهار کرد: طبق تجربه ۱۴ ساله فعالیت در شورای شهر معتقدم این گونه جلسات و تصمیمات مشترک موجب موفقیت مدیریت شهری در مجلس و هیأت دولت می‌شود.
او تأکید کرد: لایحه درآمدهای پایدار در دولت و مجلس تصویب و ابلاغ شده و اکنون نیز در حال اجراست و به غیر از چند مورد که شوراها اندکی دچار مشکل هستند، بقیه موارد به خوبی اجرایی شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه یکی از مسائل مشترک شهرها آلودگی هواست، گفت: ریشه آلودگی هوا در حمل و نقل عمومی نهفته است و خوشبختانه این دولت در ارتباط با حمل و نقل عمومی حرکت خوبی انجام داد.
او توضیح داد: طی ۱۰ سال گذشته به شهرها هیچ اتوبوسی داده نشده بود، اما در این دولت با وجودی که در بودجه ۱۴۰۱ اعتباری برای این مهم در نظر گرفته نشده بود، وزارت کشور با تأمین منابع، برای خرید بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس قرارداد منعقد کرد.
چمران گفت: خریداری اتوبوس یک شبه و یک روزه قابل انجام نیست و دشوارتر از آن مترو و تامین واگن‌های آن است، چراکه از زمان سفارش تا تولید و ورود به کشور و مونتاژ حداقل دو سال زمان لازم است.
او ابراز امیدواری کرد که همه تمام شهرها همانند کلان‌شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، اهواز و قم بتوانند از مترو بهره مند شوند و از شرایطی که برای نوسازی ناوگان اتوبوس ایجاد شده، استفاده کنند، هر چند به عقیده چمران این اقدامات کافی نیست اما قدم مثبتی محسوب می‌شود.