تخصیص ۳۷۰ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کردستان سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ۱۸ دستگاه‌ فرهنگی استان تخصیص یافته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛فرانک رستگارنسب سرپرست امور اجتماعی استانداری کردستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه […]

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ۱۸ دستگاه‌ فرهنگی استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛فرانک رستگارنسب سرپرست امور اجتماعی استانداری کردستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در جلسه شورای اجتماعی کردستان اظهار کرد: ۳۷۰ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ۱۸ دستگاه‌ فرهنگی استان تخصیص یافته است.

به گفته وی، ۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ از اعتبارات هزینه‌ای، ۱۸۰ میلیارد ریال تملک دارایی و ۱۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات یارانه‌ای تامین شده است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه سازمان امور اجتماعی کشور، ساز و کار مشخص برای هزینه‌کرد این اعتبارات ابلاغ کرده و دستگاه‌های فرهنگی باید براساس آن عمل کنند، تصریح کرد: خودداری از موازی کاری دستگاه‌ها در انجام امور مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

رستگارنسب اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید اعتبارات تخصیصی را به صورت درست و کارشناسی شده در زمینه مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه کنند تا سال آینده اعتبارات بیشتری به استان تخصیص یابد.

وی تصریح کرد:معضل آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به واسطه افزایش توسعه یافتگی، بیشتر شده است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد:رشد آسیب‌های اجتماعی از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند، آسیب‌های اجتماعی در حقیقت کلاف پیچیده‌ای است که عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در بروز آن نقش دارند.

رستگارنسب افزود: خانواده، آموزش و پرورش و رسانه سه نهاد مهم موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در این رابطه دارند و باید در کنار خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باشند.