رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری شب خاطره شهید یوسف افشاریان از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از فرزندان برومند دیار گروس، در روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، امین مرادی اظهار کرد: برگزاری مراسم های شب خاطره یکی از برنامه های محوری و […]

رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری شب خاطره شهید یوسف افشاریان از فرماندهان دوران دفاع مقدس و از فرزندان برومند دیار گروس، در روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، امین مرادی اظهار کرد: برگزاری مراسم های شب خاطره یکی از برنامه های محوری و اصلی حوزه هنری در سطح کشور به شمار می رود و به همین دلیل این مهم در استان کردستان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن اشاره به برگزاری شب خاطره شهدای شاخص استان کردستان طی چند سال گذشته، افزود: در همین راستا شب خاطره شهید افشاریان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس در پردیس سینما آزادی بیجار برگزار می شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری بیش از ۱۸ شب خاطره شهدای شاخص کردستان طی چند سال اخیر، عنوان کرد: در همین مدت زمان هفت شب خاطره شهدای شاخص در شهرستان بیجار برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز شهادت شهید افشاریان شب خاطره آن شهید والامقام به عنوان یک برنامه شاخص در سال جاری در بیجار برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این شهید از فرماندهان برجسته عملیات سپاه بیجار در منطقه کردستان، رشادت های زیادی داشته است، یادآور شد: وی همچنین در زمان قبل از انقلاب اسلامی از مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی بود که بعد از پیروزی انقلاب نیز به عنوان یکی از بنیانگذاران سپاه بیجار در مبارزه علیه ضد انقلاب که کل کردستان را به آشوب کشیدند به عنوان فرمانده عملیات نقش اساسی داشت و این شب خاطره به منظور پاسداشت ایثاگری ها و مقام و منزلت این شهید معزز شب خاطره شهید افشاریان در بیجار برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن تشکر از همکاری و مشارکت ادارات و سازمان های دولتی در راستای برگزاری شب خاطره شهید افشاریان، اظهار کرد: شب خاطره شهید افشاریان به همت حوزه هنری شهرستان بیجار و با همکاری فرمانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه شهرستان بیجار برگزار می شود.
مرادی در پایان گفت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، علاوه بر خاطره گویی شماری از همرزمان این شهید برجسته، سردار حاج حسین رضا صادقی از فرماندهان ارشد نظام سخنرانی خواهند داشت.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان