نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تولید پروپیلن از پروپان بیدبلند خلیج فارس در دوران اجرای طرح برای حدود ۵ هزار نفر اشتغالزایی دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمدطلا مظلومی در آیین آغاز عملیات اجرای طرح‌های توسعه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس آغاز […]

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تولید پروپیلن از پروپان بیدبلند خلیج فارس در دوران اجرای طرح برای حدود ۵ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمدطلا مظلومی در آیین آغاز عملیات اجرای طرح‌های توسعه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس آغاز عملیات اجرای طرح تولید پروپیلن و پروپان شرکت پالایش گاز بیدیلندخلیج فارس را فرصتی بسیار مهم برای توسعه و پیشرفت بهبهان بیان کرد.

او افزود: اجرایی شدن این طرح با پیگیری‌های ۲ ساله در مجمع وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس با «بررسی دقیق کارشناسی و مطالعاتی» صورت گرفته است.

به گفته آقای مظلومی پس از اتمام و افتتاح طرح توسعه PDH بیدبلند خلیج فارس، ارزش فروش محصولات این طرح در طی یک سال به ۶۵۰ میلیون دلار خواهد رسید و همچنین در این طرح حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول پروپان پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به ۶۰۰ هزار تن محصول با ارزش پلی پروپیلن تبدیل می‌شود و همچنین این طرح با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس انجام شده.

نماینده مردم بهبهان در مجلس یادآور شد که طرح تولید پروپیلن از پروپان بیدبلند خلیج فارس در دوران اجرای طرح برای حدود ۵ هزار نفر و در دوران بهره‌برداری برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت که این ابتدای راه است و پس از آن توسعه صنایع پایین دستی نقش مؤثری در اشتغال زایی شهرستان بهبهان خواهد داشت.

این مقام مسئول معظل بیکاری را تهدیدی خطرناک برای کشور دانست و راه حل این مشکل را ایجاد اشتغال و فرصت شغلی عنوان کرد.