مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، با آرزوی بهره مندی همگانی از فضائل ماه مبارک رمضان، اشاراتی مبسوط به پتانسیل های جاری و ظرفیت های بالقوه فراوان استان در خصوص موضوع صنعت گردشگری پایدار و توریسم بیان نمود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، با آرزوی بهره مندی همگانی از فضائل ماه مبارک رمضان، اشاراتی مبسوط به پتانسیل های جاری و ظرفیت های بالقوه فراوان استان در خصوص موضوع صنعت گردشگری پایدار و توریسم بیان نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی استانداری، وی، اظهار داشت: استان اصفهان بنا به جایگاه ویژه‌ای که از لحاظ جغرافیایی دارد، ازجمله قرار گرفتن استان در کانون معبر اصلی ترانزیت شمال/ جنوب و شرق/غرب، همچنین وجود اماکن مقدسه، متبرکه و ابنیه تاریخی و … همه ساله مورد اقبال مسافرین و گردشگران فراوانی قرار می گیرد که این موضوع مسئولیت مسئولان ذی ربط ملی و استانی را در خصوص برنامه ریزی راهبردی برای استان بیش از پیش می سازد.

صادقی، همچنین بر تهیه بانک جامع اطلاعات مسافران نوروزی استان تاکید کرد و افزود: عملکرد سال جاری ستاد خدمات سفر نوروزی می‌باید به صورت دقیق، جامع و کارآمد آسیب شناسی دقیق و موشکافانه شود.

وی، عنوان نمود: متاسفانه عمده آمارهای ارائه شده توصیفی است درحالیکه باید آمار تحلیلی و توصیفی به صورت تلفیقی مهیا شود و در ادامه تصریح کرد: از آمار های ترکیبی و تحلیلی می توان برای برنامه ریزی و ارتقا دقیق پارامترهای اجتماعی، فرهنگی و … استفاده کارآمد و بهینه نمود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای اسلامی استانداری اصفهان، بیان داشت: برخی شهرستان ها در تعطیلات نوروزی فعالیت و عملکرد قابل قبولی داشته اند و متاسفانه برخی نیز از عملکرد نسبتا ضعیفی بهره مند شده اند که این موضوع باید هرچه سریع تر آسیب شناسی و سامان بخشی گردد.