آیین افتتاحیه پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه، دادگستری استان، مرکز حوزه‌های علمیه استان و دانشگاه اصفهان با حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ حجت‌الاسلام‌ مهدی هادی صبح امروز با سفر به اصفهان در آیین افتتاح پژوهشکده مشترک قوه‌قضاییه، مرکز حوزه‌های علمیه استان و دانشگاه اصفهان اظهار کرد: یکی […]

آیین افتتاحیه پژوهشکده مشترک قوه‌ قضائیه، دادگستری استان، مرکز حوزه‌های علمیه استان و دانشگاه اصفهان با حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ حجت‌الاسلام‌ مهدی هادی صبح امروز با سفر به اصفهان در آیین افتتاح پژوهشکده مشترک قوه‌قضاییه، مرکز حوزه‌های علمیه استان و دانشگاه اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تکالیف پژوهشگاه قوه قضائیه حل مسائل مرتبط با دستگاه قضایی است و در همین راستا اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی بین پژوهشگاه قوه قضائیه، دادگستری استان‌ها و دانشگاه‌ها شده است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه افزود: در استان اصفهان، به‌عنوان اولین استان علاوه بر پژوهشگاه قوه قضائیه، دادگستری استان و دانشگاه اصفهان، مرکز حوزه‌های علمیه استان نیز در این طرح مشارکت می‌کند.

وی اولویت برنامه‌های این پژوهشگاه مشترک را بررسی و ارائه راهکار برای رفع نیازهای دستگاه قضایی استان عنوان کرد و گفت: علی‌رغم اینکه مسائل قضایی در سطح ملی در این پژوهشگاه بررسی می‌شود اما اولویت فعالیت‌ها بر اساس نیاز‌های دستگاه قضایی استان خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه، از کمک به دانشگاه و دانشجویان دررابطه‌با تولید مقالات، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های مرتبط با مسائل حقوقی و قضایی، ایجاد تعامل واقعی بین دادگستری، دانشگاه و حوزه علمیه و برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی و استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان، و اساتید، به‌عنوان اهداف دیگر این پژوهشگاه، یادکرد.

حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفری رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان نیز پژوهشگاه مشترک قوه قضائیه، دادگستری، دانشگاه اصفهان و حوزه‌های علمیه استان را اتاق فکری مبتنی بر تجربه قضات و علم اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه خواند که باهدف تحقق منویات‌ مقام معظم رهبری، اهداف سند تحول قضایی و سیاست‌های رئیس محترم قوه قضائیه، در استان اصفهان افتتاح شده است.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان در پایان استفاده از ظرفیت‌های مدنی و تعامل با دیگر ارگان‌ها با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را یکی دیگر از برنامه‌های تحولی دادگستری استان در مسیر دستیابی به اهداف سند تحول قضایی عنوان کرد.