توان و نیروی دانش‌آموختگان نخبه کشور وقتی به ثمر می‌نشیند که باور قلبی دارند به هرکجا که می‌خواهند می‌رسند، مثل باور قلبی مهدی حقیقت افشار به جوانان میهن و این یعنی داشتن کشوری با آینده‌ای آباد و قدرتمند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، وقتی فردی عِرق ملی داشته […]

توان و نیروی دانش‌آموختگان نخبه کشور وقتی به ثمر می‌نشیند که باور قلبی دارند به هرکجا که می‌خواهند می‌رسند، مثل باور قلبی مهدی حقیقت افشار به جوانان میهن و این یعنی داشتن کشوری با آینده‌ای آباد و قدرتمند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، وقتی فردی عِرق ملی داشته باشد و کشور، مردم، نظام و فرهنگ کشورش را دوست داشته باشد و یکی از انگیزه‌هایش برای ادامه کار، دیدن پیشرفت و رضایت مردم کشورش باشد، تمام تلاش خودش را می‌کند تا از داشته هایش به بهترین نحو استفاده کند تا آوازه سعادت مردم کشورش را در جهان بلند کند.

این صحبت ها تنها گوشه ای از انگیزه مهدی حقیقت افشار نخبه علمی کشورمان است که سبب می‌شود هر روز برای آینده بهتر مردم سرزمینش، تلاش و کوشش کند.

این جوان نخبه و ارزشمند کشورمان که از سال ۹۰ عضویت تمام وقت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در کارنامه دارد، در رشته تخصصی پزشکی هسته‌ای از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و در بدو ورود به شیراز در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان نمازی مشغول به کار شده است و در حال حاضر با رتبه دانشیاری به فعالیت خود در گروه مربوطه ادامه می‌دهد.

وقتی صحبت از رشته پزشکی هسته‌ای که یک رشته متفاوت و کمتر شناخته شده‌ است به میان می آید، حقیقت افشار از روزهای نخستین می‌گوید که به شیراز آمده بود و با تلاش و پشتکار خودش و همکارانش و کمک مسئولین وقت، گروه آموزشی پزشکی هسته‌ای در شیراز را راه اندازی و از سال ۹۳ شروع به تربیت دستیار تخصصی کردند.

چاپ بیش از ۳۰ مقاله تخصصی در مجلات داخلی و خارجی و ۴ اختراع در حوزه پزشکی هسته‌ای روی دیگر فعالیت‌های این پزشک متخصص و استاد دانشگاه است.

همیشه امیدوار به آینده‌ای روشن و رو به پیشرفت 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که چشم‌انداز و آینده بسیار خوب و رو به پیشرفتی برای پزشکی هسته‌ای کشور توصیف می‌کند، گفت: به طور مستمر وسایل و داروهای جدیدی تولید و بومی‌سازی می‌شوند و یک سری رادیوداروها هستند که اخیراً تولید می شوند و مورد استفاده قرار می دهیم که چند سال پیش در دسترس نبودند و درچند سال اخیر تولید شده‌اند و روز به روز روش‌های جدید و دستگاه های پیشرفته تری به کار برده می‌شود که در واقع ما را به آینده‌ای روشن و رو به پیشرفت امیدوار کرده است.

حقیقت افشار از نحوه ورود به این تخصص گفت و بیان کرد: پزشکی هسته ای نسبت به سایر رشته های تخصصی پزشکی ناشناخته است اما موقع انتخاب رشته، با تحقیقات و صحبتی که با دوستانم داشتم با این حوزه آشنا شدم و خوشحالم که در رشته‌ای تحصیل کردم که جای پیشرفت دارد و می‌توان از این طریق باعث کم شدن درد و رنج مردم شوم.

همه مشکلات قابل حل است

وی با اشاره به اینکه مشکلات در همه حوزه‌ها وجود دارد و این دلیل نمی‌شود که این مشکلات قابل حل نباشد، اظهار داشت: در حال حاضر ما نیز با کمبود بودجه در حوزه کاری رو به رو هستیم و یکی دیگر از این مشکلات کمبود فضای فیزیکی است، که در این راستا دستگاه های مختلفی را خریداری کرده‌ایم ولی مکانی برای استقرار و راه اندازی آنها نداریم.

این متخصص پزشکی هسته ای اظهار داشت: اگر مشکل مکان ما مرتفع شود و ساختمان‌هایی که به وسیله خیرین عزیز در حال ساخت است تکمیل شود و یا مکان‌های جایگزینی برای این دستگاه ها در نظر بگیرند، دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌تواند خدمات گسترده‌تری در اختیار بیماران سرطانی قرار دهد.

معتقدم کشور ما بهترین کشور دنیا است

وقتی سخن از مهاجرت و رفتن به میان آمد این نخبه جوان کشور مصمم پاسخ داد: من کشور و خدمت به مردمان کشورم را دوست دارم و اگر به ضرورت بنا باشد به یادگیری بیشتر، بهتر است بعد از یادگیری به کشور باز گشت، هرچند که به نظر من در کشور خودمان فضا و امکانات برای علم آموزی مهیا است و حتی نیازی به گذراندن دوره‌ای خارج از کشور نداریم.

حقیقت افشار گفت: من معتقدم که کشور ما بهترین کشور دنیا است و باور قلبی دارم که خودمان با توان و نیروی خودمان می‌توانیم کشور را آباد کنیم و به هر کجا که دوست داریم برسیم، مثل همین رشته پزشکی هسته‌ای که تا به حال با دانش خودمان توانستیم تولید دارو داشته باشیم و از واردات دارو جلوگیری کنیم و شاهد هستید که در این زمینه‌ها کمبودی نداریم.  

گسترش توریسم درمانی

وی افزود: در حال حاضر رادیو دارو‌‌های جدید تولید کرده‌ایم و نسبت به خیلی از کشورهای دنیا در این زمینه پیشرفته شده‌ایم تا جایی که حتی کشور‌های همسایه نیز برای درمان به کشور ما می‌آیند و هم از نظر شیوه پیشرفته درمان و هم از نظر هزینه‌های پایین درمان، مقصد آنها برای مسافرت هستیم.تلاش و مطالعه رمز پیروزی و موفقیتعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به این که ما باید کشور و داشته‌های خودمان را بشناسیم افزود: جوانان ما باید یک مقدار آگاهی‌های فرا درسی خود را بیشتر کنند تا متوجه بشوند که ما کجا بودیم به کجا رسیدیم و به کجا می‌خواهیم برویم، همین‌طور کشور‌های دیگر الان در چه وضعی هستند و با کسب این اطلاعات، داشته‌ها و توانمندی‌های خودمان را باور کنیم.حقیقت افشار با بیان اینکه شرایط موفقیت برای همه جوانان عادلانه است و اینطور نیست که مخصوص قشر خاصی باشد، ادامه داد: به نظر من جوانان با انگیزه و با استعداد در کشور زیاد هستند ولی باید به جد کوشش و تلاش کنند و قدر وقت خودشان را بدانند و در کنار تفریحات سالم و ورزش توجه ویژه به علم آموزی داشته باشند و حتی می‌توانند درس خواندن را  به عنوان تفریح درنظر بگیرند چون با علم آموزی است که موفقیت به دست می‌آید و امیدوارم که با پشتکار بتوانیم برای کشورمان مثمرثمر باشیم.وی با آرزوی پیشرفت کشور در همه شاخه‌های علم گفت: امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش رود که روز به روز آوازه علم و دانش کشور را توسط جوانان غیرتمند ایران در سراسر جهان بپیچد و علاوه بر حفظ این دستاوردها بتوانیم مثل همیشه حرفی برای گفتن داشته باشیم و ایرانی قوی بسازیم.