«پیتر شیارتو» وزیر خارجه مجارستان گفت که کشورهای عضو ناتو توافق دارند که این سازمان نباید بخشی از مناقشه اوکراین بوده و به درگیری نظامی با روسیه کشیده شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تاس، شیارتو سه‌شنبه در کنفرانسی خبری تاکید کرد: ما اعضای ناتو باید تصمیماتی را که قبلا […]

«پیتر شیارتو» وزیر خارجه مجارستان گفت که کشورهای عضو ناتو توافق دارند که این سازمان نباید بخشی از مناقشه اوکراین بوده و به درگیری نظامی با روسیه کشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تاس، شیارتو سه‌شنبه در کنفرانسی خبری تاکید کرد: ما اعضای ناتو باید تصمیماتی را که قبلا مشترکا اتخاذ شده است، اجرا کنیم. ما از یک سو نباید بخشی از مناقشه اوکراین باشیم و از سوی دیگر، نباید به درگیری مستقیم با روسیه کشیده شویم.

وی که برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای ناتو به بخارست پایتخت رومانی رفته است، گفت: چیزی که در این نشست آشکار شد این است که به هر قیمتی باید از تشدید جنگ خودداری کنیم و نباید درگیری مستقیمی میان ناتو و روسیه رخ دهد.

وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست بخارست پایتخت رومانی سه شنبه شب توافق کردند که به تلاش‌های اوکراین در بازسازی زیرساخت‌های حیاتی و محافظت از مردمش در برابر حملات موشکی کمک کنند.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو بارها هشدار داده است که کشورهای عضو این سازمان نظامی از جمله اروپایی‌ها بهای گزافی برای جنگ در اوکراین پرداخت خواهند کرد.

وی در سخنرانی افتتاحیه خود در نشست دو روزه ناتو در بخارست از کشورهای عضو خواست تا در زمستان پیش رو کمک‌های بیشتری به اوکراین اختصاص دهند تا بتواند از پس سرما و بی‌برقی ناشی از حملات روسیه به زیرساخت‌هایش برآید.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که ناتو بر تولیدکنندگان جنگ افزار فشار آورده تا تولید خود را در راستای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین افزایش دهند.