مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان کردستان گفت: فرهنگ این استان باید مردمی و توسط خود مردم اداره شود و در این راستا نیازمند سند و چشم‌انداز هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی اصغر دریایی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان که در […]

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان کردستان گفت: فرهنگ این استان باید مردمی و توسط خود مردم اداره شود و در این راستا نیازمند سند و چشم‌انداز هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی اصغر دریایی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با تبریک سال نو به همه مردم و قدردانی از زحمات مدیرکل سابق ارشاد کردستان اظهار داشت: امیدوارم با همراهی همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و مسئولان کشوری و استانی بتوانم در این عرصه آن چنان که باید و شایسته مردم است خدمتگزار باشم.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکرم که خادم مردمان با ایمان کردستان شده‌ام گفت: خوشحالم خدمتگزار مردمانی شده که با ادبیات، موسیقی، شعر  و فرهنگ بیگانه نیستند بلکه زندگی‌شان با این فرهنگ و هنر عجین شده است.

مدیرکل جدید ارشاد استان کردستان خونگرم بودن مردمان کردستان را فرصتی برای خدمتگزاری به مردم دانست و تصریح کرد: نه تنها در اداره‌کل ارشاد استان کردستان به روی اهالی فرهنگ‌ و هنر و اصحاب رسانه باز است بلکه بر روی همه پیشکسوتان این عرصه و مردم به عنوان حلقه‌های میانی، افراد و همه فعالان این حوزه که تا بحال دیده نشده‌اند باز است و آنها را شناسایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌ باید مردمی و توسط خود مردم اداره شود، افزود: اداره‌کل ارشاد کردستان تنها نقش حمایتی، هدایت و نظارت را خواهد داشت و در راستای مردمی کردن فرهنگ کردستان، به تبیین سند و چشم‌انداز نیاز خواهیم داشت.

دریایی با بیان اینکه این سند و چشم‌انداز توسط فعالان مردمی تدوین خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحقق این سند نقشه راهی خواهد بود که نقش مجموعه‌های فرهنگی مشخص و همانند یک ریل‌گذاری خواهد بود که برنامه‌ها دستخوش حوادث و تغییرات نخواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی توسط خود فعالان این عرصه انجام و کارهای جزیره‌ای تبدیل به برنامه‌های تشکیلاتی خواهد شد.

مدیرکل ارشاد استان کردستان ابراز داشت: امیدوارم همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه ما را در رسیدن به فرهنگ ایرانی اسلامی کمک کرده و در این راستا از نقدهای سازنده اصخاب رسانه استقبال خواهیم کرد.

دریایی عنوان کرد: امیدوارم در استان کردستان که سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، شرمنده شهدا و مردم نشویم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان