فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نهاد نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اکنون دشمن خوب می داند کجا را بمباران کند که اثربخش باشد‌ و تمام همتش را در تهاجم فرهنگی گذاشته و تا حدودی هم موفق به تاثیر بر خانواده‌ها شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، سید محمد متولی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نهاد […]


فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نهاد نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اکنون دشمن خوب می داند کجا را بمباران کند که اثربخش باشد‌ و تمام همتش را در تهاجم فرهنگی گذاشته و تا حدودی هم موفق به تاثیر بر خانواده‌ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، سید محمد متولی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس به خبرنگار فارس در شیراز گفت: جمهوری اسلامی ایران، یکی از مقتدر‌ترین کشور های دنیا است و کشوری که در هر شرایطی به خود متکی باشد و به معنای واقعی کلمه استقلال داشته‌ باشد برای ابرقدرت ها یک چالش بزرگ است. ایران اسلامی همواره ثابت کرده زیر بار زور نخواهد رفت و هیچ کشوری نمی‌تواند با جنگ و تحریم این نظام مقدس را ساقط کنند.

وی افزود: اما متاسفانه تهاجم فرهنگی حربه‌ای است که نقطه ضعف جامعه اسلامی به شمار می‌آید، مسئله ای که در تاریخ یک نمونه آن شکست مسلمانان در جنگ های صلیبی است; اکنون دشمن خوب می داند کجا را بمباران کند که اثربخش باشد، پس تمام همتش را در این تهاجم گذاشته و تا حدودی هم موفق به تسخیر خانواده های ایرانی شده‌است، این را بگذارید در کنار نفوذی های داخلی و کارشکنی های عده ای محدود که نتیجه اش می‌شود ایجاد نارضایتی های عمومی و فضایی که منجر به اعتراض خواهد شد و زمینه را برای فرصت طلبان آشوبگر مهیا می‌سازد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نهاد نماینده مقام رهبری در فارس درباره مسائل جاری کشور هم گفت: قطعا ضعف داریم اما این ضعف ها دلیل نمی‌شود یک مسئله کاملا داخلی را که راه حل دارد تبدیل به بهانه ای برای غرب کنیم، همان هایی که کمین کرده‌اند تا با هر مسئله ای، ایران را به سمت آشوب کشانده و در خیال خود جمهوری اسلامی ایران را به سمت نابودی ببرند.

استفاده ابزاری از زنان، وجه تمایز فتنه اخیر

متولی، تفاوت بحران اخیر در کشور با مسائل قبلی را استفاده ابزاری غرب از زنان دانست و افزود: تنها مسئله جدیدی که در این اغتشاش ها دیدیم استفاده ابزاری از زنان بود، دشمن ما را آنالیز کرده و می داند باید چکار کند و کجا تغییر تاکتیک دهد تا بتواند بیشترین ضربه را بزند و اگرچه تکراری است اما باز هم چیزی که عیان بود، دسیسه های منافقین با پشتیبانی غرب بود که می توانند لیدر تربیت کنند.

وی اضافه کرد: البته حضور مستقیم عناصر اصلی آنها در تجمعات چیزی نیست که دیگر مخفی باشد و در اغتشاشات اخیر هم بین بازداشتی‌ها زیاد بودند و اعتراف های آنها گویای این مدعا است اما مسئله مهم این است که چگونه بعضی از لیدرها در کشور چندین سال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال آموزش و شبکه سازی بودند تا در فرصت مناسب دست به آشوب بزنند؟! قطعا دستگاه های امنیتی ما باید بیش از پیش در این مسائل هوشیار باشند چراکه قطعا این آخرین آشوب نخواهد بود.

قائم مقام معاون فرهنگی نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس در ادامه خطاب به جوانان گفت: سفارشم به خودم و سایرینی است که با نسل جدید سر و کار داریم، نسل دهه هشتاد و نود که بسیار متفاوت هستند، چرا که این نسل با رشد اینترنت و فضای مجازی بزرگ شده است و طبعا شیوه‌های برخورد ما با آنها نسبت به نسل قبلی هم باید تفاوت داشته باشد. آنها از جنس خودمان هستند غریبه نیستند، فقط باید درکشان کنیم و در انتقال مطالب، شیوه درست و مناسب را اتخاذ کنیم.

متولی گفت: یکی از ویژگی های دین اسلام که سبب انطباق با نیازهای متغیر زمان می شود، تقدم روح و معنای دین بر ظاهر و قالب است. مسلما در عصر جدید باید قالب ها را تغییر داد البته به صورتی که اصل و باطن دین لطمه نبیند و تحریف نشود.

وی در ادامه به تبیین نقش آموزش و پرورش هم پرداخت و تصریح کرد: من در مسئله اخیر آموزش و پروش و حوزه علمیه را مقصر اصلی می‌دانم. عمده بازداشتی ها بین ۱۵ تا ۲۲ سال سن داشتند، افرادی که در همین نظام آموزش دیده اند!

خروجی سیستم آموزشی، نیروی تراز انقلاب نیست

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس گفت: تمام عناصر آموزشی و تبلیغاتی را در اختیار داریم اما بعضا خروجی کار مطلوب نیروی تراز انقلاب اسلامی نیست، البته نباید از وجود برخی معلمان کار نابلد غافل شد که هیچ گونه تعهدی به انقلاب اسلامی ندارند.

متولی خاطرنشان کرد: در قرآن داریم اولین مسئله قبل از آموزش، تربیت و تزکیه است که باید به دست فرد و یا افرادی باشد که صلاحیت لازم را داشته باشند.کم مسئله ای نیست، داریم در خصوص تربیت اشرف مخلوقات صحبت می کنیم. باید در گزینش معلم ها و مربیان دقت نظر ویژه ای داشت. این فاکتور در کنار محتوای تربیتی و آموزشی صحیح متناسب با نسل جدید قطعا می تواند راهگشا باشد.

وی درباره اعلام موضع افراد در بحران های اخیر هم گفت:به عنوان یک فرد در جامعه و نظام اسلامی باید موضع خودمان را درا و مربیان دقت نظر ویژه ای داشت. این فاکتور در کنار محتوای تربیتی و آموزشی صحیح متناسب با نسل جدید قطعا می تواند راهگشا باشد.

وی درباره اعلام موضع افراد در بحران های اخیر هم گفت:به عنوان یک فرد در جامعه و نظام اسلامی باید موضع خودمان را در قبال حق و باطل روشن سازیم، در جبهه حق هستیم یا باطل؟ مطمئنا هیچ راه میانه ای وجود ندارد.

متولی ادامه داد: اول باید این را مشخص کنیم و با خودمان رو راست باشیم، دوم طبق توانایی ها، هرکس به اندازه خودش روشنگری کند. در این تاریکی باید دستگیر یکدیگر باشیم و از چراغ راه هدایت و خط ولایت فاصله نگیریم وگرنه محکوم به تباهی هستیم. این مسیر قطعا به ظهور منجر خواهد شد با ما یا بدون ما! پس باید حواسمان باشد که از قافله عقب نمانیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس در مورد مرگ مهسا امینی و هشتک سازی دشمن از این موضوع هم گفت: همه ما از مرگ این دختر جوان متاثر هستیم، این مسئله صرفا بهانه ای شد تا مشتی گرگ صفت دوباره به میدان بیایند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. رهبری معظم فرمود: “در تمام مقاطع باید هوشیار بود”، گاهی حرف حق ما بخشی از پازل دشمن از آب در می آید. دشمن گاهی از حرف حق ما سوءاستفاده می کند، به خاطر همین است که می‌گویم همه چیز را نباید عنوان کرد.

فتنه جامعه را غربال می‌کند

وی تاکید کرد: باید بصیرت داشته باشیم و گوشمان را به دهان ولایت بدوزیم تا در فتنه ها در امان باشیم، فتنه باعث غربال جامعه خواهد شد و چهره های واقعی افراد را نمایان می سازد.

متولی در زمینه فضای مجازی هم افزود: در دنیای کنونی فیلترینگ به عنوان بخشی از ابزار مهم در جهت امنیت فرهنگی اجتماعی و… مورد استفاده اکثر کشور هاست. در کشور ما هم همینطور است اما باید نقطه زنی کرد و فیلترینگ را به صورت هوشمندانه تری مورد استفاده قرار داد، اینکه بتوان به جای فیلترینگ یک شبکه به صورت کامل تنها بعضی عبارات و اعمال مجرمانه را فیلتر کرد یک مسئله شدنی و عملیاتی است. من متخصص نیستم اما به عنوان یک کاربر می دانم باید حواسمان به کسب و کار ها و راه های ارتباطی درجامعه مدرن امروزی بود.
البته معتقدم که برخی از پلتفرم‌های داخلی چیزی از نمونه های خارجی کم ندارند.

امر به معروف از قالب حکومتی به مردمی تغییر جهت یابد

متولی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، در این برهه زمانی باید از قالب حکومتی به مردمی تغییر کند، افزود: اقدامات سلبی هم باید به سمت حکومت و بدنه میانی آن حرکت کند، معتقدم فعلا زمینه امر به معروف و نهی از منکر مردم در قالب حکومتی وجود ندارد.

وی افزود: با یک مثال مهم سعی می کنم منظورم را بفهمانم، در ایران سلبریتی ها با مد های فشن و خارج از عرف و شرع به جامعه معرفی می شوند و قبل از آن توسط حاکمیت (صدا و سیما) دارای شهرت و ثروت شده و در فستیوال و جشنواره های داخلی برایشان فرش قرمز می‌اندازیم و از بیت المال سکه و هدایای مختلف می دهیم، حالا دختر و یا پسر جوان و نوجوان ما که این سلبریتی هارا برایشان الگو قرار دادیم می روند از همین بازار داخلی که عمدتا جنس قاچاق و یا لباس تولید داخل غیر اسلامی است با قیمتی ارزان همین مد‌ها را می‌پوشند و بعد در جامعه مورد امر و نهی حکومتی قرار می گیرند! اما از سوی دیگر یک خانم محجبه باید بازار را زیر و رو کند تا پوشاک اسلامی پیدا کند و البته به قیمتی بالا و گران تهیه کند!