دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شهرستان بانه فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شهرستان بانه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ رسول مرادی روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱ در این‌‌باره گفت: در پی گزارش واصله از سوی دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر […]

دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شهرستان بانه

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از دستگیری باند حفاران غیرمجاز در شهرستان بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ رسول مرادی روز چهارشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱ در این‌‌باره گفت: در پی گزارش واصله از سوی دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در روستای میراب سفلی از توابع شهرستان بانه، موضوع توسط یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی و با هماهنگی اداره آگاهی این شهرستان در دستورکار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد:در این عملیات سه حفار غیرمجاز با هویت بومی و غیربومی دستگیر و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.
او با بیان اینکه متهمین به‌منظور سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده‌ به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: هر‌گونه خرید و فروش، تبلیغات، ساخت، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح ممنوع بوده و با افراد خاطی برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

سرهنگ مرادی یادآور شد: از مردم به‌ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان انتظار داریم با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان وحفاران غیرمجاز ما را یاری کنند.