وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بررسی مشکل پیش‌آمده در مرمت گنبد مسجد امام(ره) زیر نظر هیأت خبره و‌ کارشناسی، گفت:هیچ توجیهی قابل قبول نیست و دستور رسیدگی و برخورد جدی برای تکرار نشدن چنین مواردی را داده‌ام. نقص مرمت گنبد مسجد امام(ره) قابل توجیه نیست/ با متخلفان برخورد جدی می‌شودبه […]

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بررسی مشکل پیش‌آمده در مرمت گنبد مسجد امام(ره) زیر نظر هیأت خبره و‌ کارشناسی، گفت:هیچ توجیهی قابل قبول نیست و دستور رسیدگی و برخورد جدی برای تکرار نشدن چنین مواردی را داده‌ام.

نقص مرمت گنبد مسجد امام(ره) قابل توجیه نیست/ با متخلفان برخورد جدی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از نقل از روابط عمومی وزارت گردشگری، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه مرمت گنبد مسجد امام(ره) اصفهان از ۱۲ سال قبل آغاز شده است، بیان کرد: پس از آنکه داربست‌ها باز شد، اشکالاتی در نحوه مرمت مشاهده شد، به سرعت به پژوهشگاه میراث‌فرهنگی ماموریت دادم که با همکاری معاونت میراث‌ فرهنگی موضوع را بررسی کنند.

وی با اشاره به بررسی مشکل پیش‌آمده در مرمت گنبد مسجد امام(ره) زیر نظر هیأت خبره و‌ کارشناسی، تصریح کرد: باید مشخص شود اشکال به کدام ناحیه‌ برمی‌گردد و سپس متخلفان در طول این ۱۲ سال مشخص شوند.

ضرغامی تصریح کرد: مقرر شد بر کل پروژه‌های مرمتی که حساسیت این‌چنینی دارد و کار مرمت آن‌ها در طول سال‌های مختلف انجام می‌شود، نظارت همه جانبه‌ای صورت گیرد که مشکلاتی از این قبیل نداشته باشیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با تاکید بر اینکه چنین اتفاقاتی برای من توجیه‌پذیر نیست، افزود: هرچند که برخی برای اتفاقی که افتاده توجیه دارند، اما هیچ توجیهی قابل قبول نیست و دستور رسیدگی و برخورد جدی برای تکرار نشدن چنین مواردی را داده‌ام.