اولین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی استان اصفهان با هدف برنامه ریزی فعالیت های کتاب و کتابخوانی و ایجاد بستر مناسب خدمات رسانی کتابخانه های عمومی استان در سال جاری برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، اولین جلسه […]

اولین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی استان اصفهان با هدف برنامه ریزی فعالیت های کتاب و کتابخوانی و ایجاد بستر مناسب خدمات رسانی کتابخانه های عمومی استان در سال جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، اولین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی اصفهان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ موسی مباشری، فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد؛ روسای ادارات اداره کل و روسای ادارات شهرستان ها به میزبانی شهرستان نجف آباد برگزار شد.

در ابتدای جلسه، احمد احمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نجف آباد ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمد گویی، به تاریخچه و وجه تسمیه شهر نجف آباد پرداخت و آماری از تعداد کتابخانه های عمومی نهادی، مشارکتی، خودگران در شهرستان نجف آباد ارائه نمود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین معتمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی خصوصا رزمندگان عملیات بیت المقدس گفت: شهدا جان عزیز خود را تقدیم آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام و ایران عزیزمان کردند تا ما امروز بتوانیم با آسایش و آرامش زندگی کنیم و در خدمت مردم باشیم.

وی در ادامه مهمترین هدف این جلسه را هم اندیشی در خصوص وضعیت موجود و برنامه ریزی برای وضعیت مطلوب دانست و گفت: هر کتابخانه مانند یک هیات اندیشه ورز به مثابه روح و مغز در کالبد سازمان می‌باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی تصریح کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی باید به صورت منظم برگزار و با برنامه ریزی دقیق نسبت به رفع موانع و مشکلات کتابخانه های عمومی اقدام شود.
در ادامه این نشست موسی مباشری فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گفت: فرهنگ مطالعه موجب رشد و تعالی روحی و معنوی انسان می‌شود
فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد بیان کرد: فرهنگ مطالعه در دوران کودکی نهادینه می‌شود. اگر اعضا خانواده‌ای به مطالعه و خواندن کتب مختلف علاقمند باشند، فرزندان نیز براساس یادگیری مشاهده‌ای و شیوه‌های الگوبرداری این عادت را در درون خویش نهادینه می‌کنند.
وی با تأکید بر جنبه‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی از لزوم تعامل سازنده با سایر ارگان‌ها برای افزایش کمی و کیفی خدمات کتابخانه‌ای گفت: ارتباط موثر با ارگان های فرهنگی دیگر به ویژه سازمان آموزش و پرورش در تقویت و هم افزایی فرهنگ مطالعه لازم است.
در این جلسه که به منظور برنامه ریزی فعالیت های کتاب و کتابخوانی و ایجاد بستر مناسب خدمات رسانی کتابخانه های عمومی استان در ارائه خدمات بهتر و کیفی سازی این خدمات برگزار شد، معاونین، مسئولین ستادی و روسای ادارات ضمن ارائه گزارش از اقدامات حوزه های خود به تبیین جدیدترین آیین نامه ها پرداختند.