محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای نوشت: ایران از همانطور که وعده داده بود پاسخ داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود نوشت: ایران همانطور که وعده داده بود […]

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای نوشت: ایران از همانطور که وعده داده بود پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود نوشت: ایران همانطور که وعده داده بود پاسخ داده است. وقت آن است که تیم بایدن تصمیم جدی بگیرد.

وی افزود: برای ایالات متحده، (پاسخ) “سازنده” معمولاً به معنای پذیرش شرایط ایالات متحده است. برای ایران این به معنای توافقی است که متعادل و تضمین شده باشد.

مرندی ادامه داد: اگر آمریکا تصمیم درستی بگیرد، می‌توان سریعا به توافق دست پیدا کرد.

پیشتر ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه از پاسخ ایران به اتحادیه اروپا خبر داده بود. وی گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.

کنعانی اظهار داشت: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

این در حالی است که ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رویکردی زیاده‌خواهانه اعلام کرد که «ما در حال مطالعه و بررسی نظرات ایران هستیم و از طریق اتحادیه اروپا نیز پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه پاسخ ایران سازنده نبود.»