مشارکت ۶/۴ درصدی بانوان در اهدای خون/ ۳۱۴ هزار نفر از اهداکنندگان خون، بار اولی بوده اند مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: مشارکت بانوان در اهدای خون همچنان به صورت چشمگیری توسعه یافته و حدود ۴/ ۶ درصد برآورد می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال […]

مشارکت ۶/۴ درصدی بانوان در اهدای خون/ ۳۱۴ هزار نفر از اهداکنندگان خون، بار اولی بوده اند

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: مشارکت بانوان در اهدای خون همچنان به صورت چشمگیری توسعه یافته و حدود ۴/ ۶ درصد برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هم وطنان به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که بیش از ۲ میلیون و ۳۳ هزار نفر موفق به اهدای خون شده اند.
به گفته وی در ۱۱ ماه نخست امسال ، نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد محصولات و فرآورده‌های خون مورد نیاز مراکز درمانی کشور تأمین شد و رشد اهدای خون ۹/۵ درصد بوده و استان‌ها در تامین خون شبکه ملی انتقال خون ۳۶/۵ درصد فعال‌تر از مدت مشابه سال گذشته عمل کرده اند.

او بیان کرد: در ۱۱ ماه اول سال جاری نزدیک به ۳۱۴ هزار نفر از اهداکنندگان خون، بار اولی بوده اند که بیش از ۱۵ درصد از کل موارد اهدای خون را در این مدت شامل می‌شوند. بر همین اساس در این بازه زمانی حدود ۸۵ درصد از اهداکنندگان را، اهداکنندگان مستمر و باسابقه تشکیل داده اند.
او اضافه کرد: استان‌های خراسان شمالی با نزدیک به ۳۵ درصد، ایلام نزدیک به ۲۲ درصد، لرستان نزدیک به ۲۱ درصد، کردستان نزدیک به ۲۰ درصد و کهگیلویه و بویر احمد نیز نزدیک به ۲۰ درصد افزایش آمار اهدای خون، بیشترین رشد شاخص را نسبت به سایر استان‌های کشور در ۱۱ ماه امسال در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، به خود اختصاص داده اند.

او ادامه داد: مشارکت بانوان در اهدای خون همچنان به صورت چشمگیری توسعه یافته و حدود ۴/ ۶ درصد برآورد می‌شود.با این وجود بانوان استان‌های لرستان با نزدیک به ۱۰ درصد، کردستان کمی بیش از ۹ درصد، خراسان شمالی نزدیک به ۸ درصد، قزوین کمی بیش از ۷ درصد و خراسان جنوبی نزدیک به ۷ درصد بیشترین مشارکت را در امر اهدای خون در بین دیگر استان‌های کشور در ۱۱ ماه نخست امسال داشته اند.

او گفت : سازمان انتقال خون ایران امید دارد با توجه به تغییر هرم جمعیت اهداکنندگان و لزوم مشارکت هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان در تأمین ذخایر خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیماران کشورمان، با استمرار سنت حسنه اهدای خون توسط هموطنان گرامی در طول یک سال، ضریب تبدیل اهدای بار اول به اهدای مستمر خون با سرعت و شتاب بیشتری در کشورمان رخ دهد.