اروپا بجای دخالت در امور کشورها، دست از سرکوب معترضانش بردارد سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس علیه ایران را قویا محکوم کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ناصر کنعانی با اشاره به آشفتگی‌های داخلی اروپا که نارضایتی‌ها و اعتراضات فرانسه تنها گوشه ای از آن است، […]

اروپا بجای دخالت در امور کشورها، دست از سرکوب معترضانش بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس علیه ایران را قویا محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ناصر کنعانی با اشاره به آشفتگی‌های داخلی اروپا که نارضایتی‌ها و اعتراضات فرانسه تنها گوشه ای از آن است، اظهار داشت: از جمله اهداف رویکرد تقابلی اخیر اروپا، تلاش برای انحراف افکار عمومی از بحران فزاینده اقتصادی و اجتماعی و نقض سیستماتیک حقوق بشر در اروپاست که این از نگاه ناظران آگاه جهان پنهان نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: برخی طرفهای اروپا به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها باید با پرهیز از رفتارهای خشن و سرکوب معترضان، نسبت به خواسته‌های واقعی مردم در قلمرو خود مسئولانه و انسانی رفتار کنند.

کنعانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به قدرت ملی، همانند قبل با درایت و استحکام نسبت به چنین اقدامات خودسرانه، غیرقانونی و غیرمنطقی، اقدام متقابل خواهد داشت و در این راستا حق خود را برای پاسخ محفوظ می دارد.