” پاتریک رایدر” سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) امروز جمعه در گفت وگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین بر آمادگی کشورش جهت “تضمین دستیابی اوکراین به مهمات نظامی موردنیازش” برای مقابله با به ادعای خودش پهپادهای ایرانی تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سخنگوی پنتاگون همچنین در این مصاحبه اختصاصی مدعی […]

” پاتریک رایدر” سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) امروز جمعه در گفت وگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المیادین بر آمادگی کشورش جهت “تضمین دستیابی اوکراین به مهمات نظامی موردنیازش” برای مقابله با به ادعای خودش پهپادهای ایرانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سخنگوی پنتاگون همچنین در این مصاحبه اختصاصی مدعی شد که “روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین برای ایجاد جنگ روانی و ترس و وحشت در میان صفوف نیروهای اوکراینی استفاده می کند”.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی المیادین گفت که « آمریکا آماده تضمین دستیابی اوکراین به مهمات موردنیازش برای مقابله با پهپادهای یاد شده است » هر چند رایدر بنا بر ادعای خود در عین حال بعید دانست که « این پهپادها بتوانند بر پیشروی میدانی به دست آمده توسط نیروهای اوکراین تاثیر منفی بر جا بگذارند.»

وی خاطرنشان کرد: از نظر وزارت دفاع آمریکا هم اکنون تلاش ما حول محور اوکراین و همپیمانان و شرکای بین المللی ایالات متحده به منظور ارائه کمک های نظامی و تسلیحاتی بیشتر به اوکراین تمرکز یافته است که شامل سامانه دفاع هوایی آمریکایی و سایر سامانه های پدافند هوایی است.

بر اساس این گزارش ، واشنگتن دیروز اعلام کرد که در صدد اعمال تحریم های جدید علیه ایران در واکنش به این ادعا است که تهران پهپادهایی در اختیار مسکو قرار داده که از آنها در جنگ اوکراین استفاده می شود.

از سوی دیگر “جان کربی ” سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز مدعی شد که “روسیه تا کنون ده ها محموله پهپاد از ایران دریافت کرده است و به زودی تسلیحات بیشتری از ایران از جمله موشک های زمین به زمین دریافت خواهد کرد.

ناصر کنعانی” سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا در این زمینه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.

کنعانی افزود: ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در این راستا، طی ماه‌های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت‌ وگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز ۱۵ مهرماه در تماس تلفنی با همتای فنلاندی تصریح کرد: به رغم کمک‌های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می‌اندازد.