روند قیمت‌گذاری نفت عربستان توسط شرکت آرامکو جذابیت آن را برای خریداران افزایش داده‌ و رقابت با بشکه‌های نفت روسیه را که به دنبال تحریم‌های اروپا روانه آسیا شده را تشدید کرده است. به‌گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرگزاری تسنیم/ اویل پرایس، پس‌از ماه‌ها افزایش ارسال نفت خام و محصولات نفتی روسیه به مصرف‌کنندگان […]

روند قیمت‌گذاری نفت عربستان توسط شرکت آرامکو جذابیت آن را برای خریداران افزایش داده‌ و رقابت با بشکه‌های نفت روسیه را که به دنبال تحریم‌های اروپا روانه آسیا شده را تشدید کرده است.

به‌گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از خبرگزاری تسنیم/ اویل پرایس، پس‌از ماه‌ها افزایش ارسال نفت خام و محصولات نفتی روسیه به مصرف‌کنندگان آسیایی مخصوصاً چین و هند، نفت روسیه حالا با رقابت شدیدی مواجه شده‌است. رسانه‌ها خبر از کاهش جریان نفت خام روسیه به هند برای اولین‌بار از ماه مارس و آغاز حمله این کشور به اوکراین داده‌اند. پالایشگاه‌های هند خرید نفت عربستان را افزایش داده‌اند. روند قیمت‌گذاری نفت عربستان توسط شرکت آرامکو جذابیت آن را برای خریداران افزایش داده‌است. افزایش واردات نفت خام هند از عربستان در ماه ژوئیه در شرایطی اتفاق افتاد که این کشور عرضه نفت خود را بالا برده بود.
هند ۸۷۷۴۰۰ بشکه در روز نفت در ماه گذشته میلادی از روسیه وارد کرد که یک افزایش ۷٫۳ درصدی را نسبت‌به ماه قبل از آن داشته‌است. عراق هنوز هم بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت به هند است و روسیه در مقام دوم قرار دارد.
هند سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا ۳٫۲ درصد نفت کمتری در ماه ژوئیه وارد کرد، یعنی حدود ۴٫۶۳۰ میلغ بشکه در روز. یکی از دلایل اصلی این کاهش، دوره تعمیرات و نگهداری پالایشگاه‌ها در ماه اوت بود.
گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد عربستان ۸۲۴۷۰۰ بشکه در روز نفت در ماه ژوییه به هند صادر کرده که بالاترین رقم طی سه‌ماهه گذشته را نشان می‌دهد و یکی از دلایل آن پایین آمدن قیمت رسمی فروش نفت عربستان در ماه‌های ژوئن و ژوئیه است. بسیاری از پالایشگاه‌های هند قراردادهای بلندمدت با عربستان دارند، بنابراین می‌توانند میزان خرید نفت خود را تغییر دهند.