دغل‌بازی هیئت نمایندگان رژیم صهیونیستی برای ورود به اجلاس اتحادیه آفریقا هیئت نمایندگان رژیم صهیونیستی که با کارت‌های شناسایی متعلق به افراد دیگر وارد اجلاس اتحادیه آفریقا شده بودند، از این نشست اخراج شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،تیم امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا، هیئت نمایندگان رژیم صهیونیستی را که از تل آویو برای […]

دغل‌بازی هیئت نمایندگان رژیم صهیونیستی برای ورود به اجلاس اتحادیه آفریقا

هیئت نمایندگان رژیم صهیونیستی که با کارت‌های شناسایی متعلق به افراد دیگر وارد اجلاس اتحادیه آفریقا شده بودند، از این نشست اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،تیم امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا، هیئت نمایندگان رژیم صهیونیستی را که از تل آویو برای شرکت در اجلاس اتحادیه آفریقا آمده بودند، اخراج کرد.

طبق اعلام پایگاه خبری معا، هیئت نمایندگان رژیم صهیونیستی برای ورود به این اجلاس از کارت‌های شناسایی افراد دیگری استفاده کرده و به طور پنهانی وارد اجلاس اتحادیه آفریقا شده بودند، اما تیم امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا آن‌ها را شناسایی و از اجلاس اخراج کرد.

هیئت صهیونیستی ادعا کرد که به جلسه افتتاحیه اجلاس اتحادیه آفریقا دعوت شده اند، اما آن‌ها نتوانستند این موضوع را اثبات کنند و در نتیجه تیم امنیت سالن آن‌ها را از سالن بیرون انداخت.

اخراج هیئت صهیونیستی ثابت کرد که تل آویو قادر به تثبیت جایگاه خود به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا نیست و کشور‌های عضو اتحادیه آفریقا پذیرش آن در این نهاد را قبول ندارند.

اخیرا، منابع الجزایری از تصمیم اتحادیه آفریقا برای لغو عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در نشست آتی این اتحادیه خبر دادند.

پیش‌تر در ژوئیه ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا پذیرفته شد و سفیر این رژیم در اتیوپی استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به موسی فکی ماهامات، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در مقر این سازمان در اتیوپی تقدیم کرد.

این اقدام با واکنش تند و انتقادات گسترده کشور‌های عربی و آفریقایی همراه شد و آن‌ها به این تصمیم اتحادیه آفریقا به طور رسمی اعتراض کردند. به همین دلیل این اتحادیه در ماه فوریه سال گذشته میلادی به اتفاق آرا عضویت ناظر رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.

حال الجزایر و دیگر کشور‌های آفریقایی به دنبال لغو دائمی عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا هستند.