جایگزینی نیروهای مدارس غیردولتی استان در صورت عدم دریافت تأیید گزینش در آبان‌ماه/ فعالیت‌های تربیتی و پرورشی از اولویت‌های اصفهان است رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری به دو موضع مهم نیروی انسانی و فعالیت‌های تربیتی توجه داریم؛ نیروی انسانی به کار گرفته […]

جایگزینی نیروهای مدارس غیردولتی استان در صورت عدم دریافت تأیید گزینش در آبان‌ماه/ فعالیت‌های تربیتی و پرورشی از اولویت‌های اصفهان است

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری به دو موضع مهم نیروی انسانی و فعالیت‌های تربیتی توجه داریم؛ نیروی انسانی به کار گرفته شده در مدارس غیردولتی حتماً باید تأیید گزینش داشته باشند و در غیر این صورت در آبان‌ماه باید جایگزین شوند که شامل تمامی کادر مدرسه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، علی حمیدی، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی این اداره کل در گفت و گو با روابط عمومی و در خصوص فرایند نظارت بر مدارس غیردولتی اظهار داشت: مدارس غیردولتی به‌عنوان عضوی از آموزش و پرورش و زیر نظر این مجموعه به‌عنوان متولی امر تعلیم و تربیت سال تحصیلی را آغاز کردند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در حدود ۱۴۰۰ مدرسه استان اصفهان، ادامه داد: در تابستان سال جاری شهریه مدارس غیردولتی و ظرفیت فضای فیزیکی متناسب با ثبت‌نام تعیین شد و مدارس متناسب با ابن ظرفیت مشغول فعالیت شدند.

حمیدی عنوان کرد: مدارس غیردولتی همانند مدارس دولتی در چهارچوب قوانین آموزش و پرورش باید فعالیت کنند و فعالیت خارج از این چهارچوب قابل‌قبول نیست و اینکه مدارس یا مجتمع‌های آموزشی و پرورشی قوانینی خاص تعریف کنند قانونی نبوده چراکه چهارچوب فعالیت‌ها را آموزش و پرورش مشخص کرده است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی در حال انجام است و در صورت نقص یا کوتاهی در اجرای قوانین، واحدهای مربوطه موظف به ارائه پاسخ به مراجع ذی‌صلاح هستند.

وی یادآور شد: پوستر شهریه‌ها ابلاغ شده است که مطابق آن ۲۵ ساعت آموزشی در دوره ابتدایی و ۳۲ ساعت آموزشی در دوره متوسطه لحاظ شده که طبق آن شهریه ثابت اخذ خواهد شد.

حمیدی با یسان اینکه شهریه متغیر شامل ۳ پارامتر شهریه مکمل، فوق‌برنامه و تابستانه است؛ افزود: در شهریه فوق‌برنامه، فعالیت‌های درسی انجام شده در ساعات خارج از زمان موظف برنامه درسی موردنظر است و دانش‌آموزان در ازای پرداخت مبلغ می‌توانند از این کلاس‌ها بهره ببرند؛ نکته قابل‌توجه این است که شرکت در این کلاس‌ها اجباری نیست.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در خصوص شهریه مکمل فعالیت‌های مختلف پرورشی و آموزشی نظیر اردوها که در ساعات غیردرسی انجام مشود موردنظر است و لیست این فعالیت‌ها باید در معرض دید عموم قرار گرفته باشد.

وی بیان داشت: شهریه تابستانه نیز برای کلاس‌های تابستانه اخذ می‌شود که ساعات و مبلغ آن مشخص است و در صورت عدم نیاز دانش‌آموز می‌تواند در کلاس شرکت نکند.

حمیدی اذعان داشت: در سال جاری به دو موضع مهم نیروی انسانی و فعالیت‌های تربیتی توجه داریم؛ نیروی انسانی به کار گرفته شده در مدارس غیردولتی حتماً باید تأیید گزینش داشته باشند و در غیر این صورت در آبان‌ماه باید جایگزین شوند که شامل تمامی کادر مدرسه است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی به‌ویژه برگزاری نماز جماعت بسیار موردتوجه است و این موضوع از اولویت‌های سال جاری استان اصفهان است.

حمیدی خاطرنشان کرد: کارگروه نظارت بر شهریه مدارس تشکیل شده به صورتی که به‌تمامی شکایات رسیدگی شده؛ در همین راستا بر تمامی فرایند فعالیت مدارس غیردولتی نظیر اخذ شهریه، پرداخت حقوق و… نظارت دقیقی انجام می‌شود تنها در صورت بروز هرگونه تخلف پیگیری‌های لازم انجام شود.