ضرورت حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری/ انتخابات پرشور نشانه اقتدار نظام اسلامی است رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در انتخابات استان کردستان گفت:سازو کار نظارت بر امر انتخابات در نظام اسلامی با خود مردم است و مردم باید پای کار باشند تا انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شود. […]

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در انتخابات استان کردستان گفت:سازو کار نظارت بر امر انتخابات در نظام اسلامی با خود مردم است و مردم باید پای کار باشند تا انتخاباتی سالم و پرشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛نشست هم اندیشی تحت عنوان “ضرورت حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری” به همت مرکز هم‌اندیشی اساتید در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و با همکاری بسیج  اساتید این دانشگاه در سالن جلسات شهید ماموستا شیخ الاسلام واحد سنندج برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمع کثیری از اساتید و کارکنان این دانشگاه و سخنرانی بهروز مهتابی، رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در انتخابات استان کردستان برگزار شد؛ حاضرین ضمن بحث و تبادل نظر، بر حضور حداکثری تمامی اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان در انتخابات پیش رو و نقش جامعه دانشگاهی در آگاه سازی و تبیین اهمیت حضور در انتخابات توسط آحاد جامعه تاکید کردند.

بهروز مهتابی در نشست هم اندیشی با عنوان ضرورت حضور حداکثری در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد،اظهار داشت:نتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت:انتخابات نماد مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و انتخابات موضوع مهمی در زمینه مشارکت مردمی و مردم سالاری دینی است و افزود:انتخابات موجب نشاط در جامعه خواهد شد و انتخابات برای گردش نخبگان در بحث تصمیم گیری و موجب وحدت ملی و انسجام ملی می شود.

مهتابی در ادامه افزود:انتخابات در نظام اسلامی مانند نظام ما به صورت واقعی برگزار می شود و انتخابات در نظام اسلامی توسط مردم هم اجرا میشود و هم برگزار و هم نظارت می شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در انتخابات کردستان بیان کرد:همه انتخاب ها در نظام جمهوری اسلامی ایران مهم هست و این انتخابات مانند سایر انتخابات دیگر به دلیل حساسیت ها و موقعیتی که در دنیا داریم در مبارزه با نظام سلطه و تحریم ها و دشمنان مان از اهمیت والایی برخوردار است هر چه این انتخابات پرشور و مشارکت آن بالا باشد نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و دشمنان هم حساب می برند. 

مهتابی افزود:اگر مشارکت در انتخابات کم باشد دشمنان به دنبال هدف خودشان هستند هر چند که مردم و ملت ما همیشه از مسئولین در این صحنه های سیاسی جلوتر هستند اگر چه همه ما میدانیم که مشکلات اقتصادی در کشورمان وجود دارد اما باید بدانیم که هیچ کشوری در دنیا بدون نقص نیست اما در کنار ان دستاوردهای کشورمان کم نیست بنابراین باید در راستای جهاد تبیین امید آفرینی, ایجاد شور و نشاط اجتماعی و روشنگری در مشارکت عمومی می توانیم اینها را به مردم منتقل کنیم.

وی در ادامه به نظارت بر امر انتخابات اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان وقتی نظارت بر انتخابات را دارد و این شورا در کشور فقط ۱۲ نفر هستند و این تعداد قطعا نمی توانند که بر امر انتخابات در سراسر کشور نظارت کنند در این راستا در خدمت شما هستیم که خود مردم هم به ما کمک کنند.

در استان کردستان تمام فرمانداری ها و بخشداری ها و خود استانداری شاید ۱۲۰۰ نفر درگیر نباشند ما ۱۰ دفتر شورای نگهبان در سطح شهرستانهای استان داریم بنابراین ساز و کار نظارت بر امر انتخابات با مردم است.

مهتابی اضافه کرد:۱۶۰ هزار ناظر بر انتخابات در سطح کشور وجود دارد اما نظارت بر امر انتخابات حدود ۲۰ هزار نفر نیرو لازم دارند. 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در انتخابات استان کردستان بیان داشت: در امر انتخابات خوشبختانه خود مردم داوطلبانه از نظارت و اجرا پای کار هستند  در بحث نظارت و اجرا شورای نگهبان از سطح کشوری تا سطح استانی و شهرستانی فقط کارهای برنامه ریزی و دستورالعمل ها و تهیه ملزومات و خدمات پشتیبانی را انجام می دهیم بقیه کارها با خود مردم است و این نتیجه اعتمادی است که نظام اسلامی به مردم دارد.

بهروز مهتابی افزود: مردم خودشان در طول ۴۵ سال گذشته در امر انتخابات در زمینه نظارت و اجرا هم به بهترین شکل ممکن پای کار بودند.

وی در ادامه به راهبردهای نظام اسلامی در انتخابات پیش رو ششمین دوره خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: برای راهبرد انتخاباتی مقام معظم رهبری در ابتدای سال در هر دوره انتخاباتی ورود پیدا می کنند و امسال هم ورود کردند و ان چهار عنوان راهبردی امنیت , سلامت , مشارکت و رقابت است و تکالیفی برای دستگاهها و سازمانها مشخص و تعیین شده است.

وی در مورد شایسته گزینی و انتخاب اصلح و شایسته کاندیداها این گونه بیان کرد: کسانی که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت می شوند همه اینها از هر گروه و دسته و طایفه ای باشند صالح هستند و ما معتقدیم باید افرادی را انتخاب کنیم که اصلح باشند و اگر ۱۰ نفر در شورای نگهبان در شهرستان سنندج اگر با حداکثر رای تایید صلاحیت می شود از هرنظر و شاخصه ای صلاحیت دارند و ما کاملا بی طرف هستیم.

مهتابی در ادامه قانون اساسی ایران را از مقتدرترین قانون های دنیا برشمرد و افزود:در بررسی صلاحیت ها ما یک هیئت اجرایی و هیئت نظارت در سطح استان داریم و شورای نگهبان هم خودش ورود پیدا می کند.