بسته فیلم‌ها و مستندهای منتخب با موضوع نقش مردم و مشارکت‌های مردمی در آبادانی کشور با نام «برکت حرکت» آماده اکران در نظرجمع مردم شد. فیلم سینمایی «آپاراتچی»، فیلم داستانی «سوزن»، و مستندهای «چریک پیر»، «خودکار»، «عروس وامنان»، «دختر نهضت»، «مسیر ۸ میلی‌متری» و «بر اثر زلزله» آثاری هستند که فعالان فرهنگی می‌توانند آن‌ها را […]


فیلم سینمایی «آپاراتچی»، فیلم داستانی «سوزن»، و مستندهای «چریک پیر»، «خودکار»، «عروس وامنان»، «دختر نهضت»، «مسیر ۸ میلی‌متری» و «بر اثر زلزله» آثاری هستند که فعالان فرهنگی می‌توانند آن‌ها را در اجتماعات مردمی به نمایش بگذارند.
این آثار که هر کدام موضوع متفاوتی دارند و سنین و جنسیت‌های مختلف را پوشش می‌دهند، بر محور حرکت‌های مردمی موثر در پیشرفت کشور گردآوری شده‌اند.
فیلم سینمایی «آپاراتچی» داستان جلیل، نقاش ساختمان عاشق سینمایی است که فیلمِ ساخت او، به یکی از دیده‌شده‌ترین فیلم‌های دهه ۶۰ در تبریز تبدیل می‌شود.
فیلم داستانی «سوزن» روایت اعزام یک گروه جهادی پزشکی به روستایی دورافتاده در اراک است که بچه‌های آن روستا از ترس واکسن پنهان می‌شوند.
خانم زهرا اسدی از فعالان پشتیبانی جنگ در روستای خانوک کرمان بوده که جنگ او را به یک «چریک پیر» تبدیل کرده است.
«خودکار» مستندی پرتره درباره پدر نوشت‌افزار ایران و بنیان‌گذار کارخانه بیک در کشور است.
در مستند «عروس وامنان»، ابتکار امام‌جمعه روستا، باعث تحول اقتصادی روستای وامنان و بازگشت مردمِ مهاجرت‌کرده می‌شود.
مستند «دختر نهضت» روایتی درباره خانم خضری، از معلمان نهضت سوادآموزی است.
«مسیر ۸ میلی‌متری» روایت فیلمسازی تبریزی است که با وجود نداشتن سواد یکی از اولین کسانی بوده که انقلاب اسلامی را ثبت بر تصویر نموده است.
«بر اثر زلزله» ۴ سال تلاش خالصانه مرحوم عظیمی و تیمشان جهت خودکفایی اهالی روستای بنه‌زمین را نمایش می‌دهد.
مجموعه «برکت حرکت» از طریق سایت اکران مردمی عمار به نشانی Ekranmardomi.ir قابل دستیابی و اکران است.