شرایط این روزهای رژیم صهیونیستی در ابعاد داخلی و خارجی آنقدر به هم ریخته که مقامات تل آویو سردرگم شده اند و نمی دانند چگونه باید از این بحران بوجود آمده خود را خلاص کنند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از دمشق، با شعله ور شدن دامنه مقاومت در کرانه باختری و سرزمین های […]

شرایط این روزهای رژیم صهیونیستی در ابعاد داخلی و خارجی آنقدر به هم ریخته که مقامات تل آویو سردرگم شده اند و نمی دانند چگونه باید از این بحران بوجود آمده خود را خلاص کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از دمشق، با شعله ور شدن دامنه مقاومت در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی و ناکامی صهیونیست ها در مقابله با رزمندگان مقاومت اسلامی و انتشار روزانه اخبار گسترش اقدامات ضدصهیونیستی در کنار چند مساله دیگر، شرایط ویژه ای بر غاصبان سرزمین فلسطین تحمیل کرده است که نشان از فروپاشی این رژیم غاصب در آینده ای نه چندان دور دارد.
ناکامی “بنیامین نتانیاهو” در تشکیل کابینه و اختلافات شدید میان احزاب متحد و همچنین ضرب شصت مسلمانان به صهیونیست ها در جریان بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که صهیونیست ها فکر می کردند با حضور در دوحه با استقبال مسلمانان مواجه خواهند شد، اما عکس این مساله روی داد، سران تل آویو را در گوشه رینگ قرار داده است.
مهم ترین موضوع گریبان گیر سران تل آویو در زمان کنونی، گسترش شعله های مقاومت در سرزمین های اشغالی به ویژه در کرانه باختری طی یکسال گذشته می باشد که صهیونیست ها طی ۷۴ سال اشغال سرزمین فلسطین، در این منطقه تاکنون با آن مواجه نبوده اند، منطقه ای که هر روز خبر جدیدی از موفقیت های مقاومت در آن منتشر می شود.
در روزهای اخیر خبر وجود شماری زیاد سلاح در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی و نحوه بدست آوردن از سوی رزمندگان مقاومت و حتی ارسال آن به این مناطق به کابوسی برای صهیونیست ها تبدیل شده و خواب راحت را از آنها گرفته است.
روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارانوت” با انتشار گزارشی، در توجیه شکست های پی درپی رژیم صهیونیستی در مهار دامنه گسترش مقاومت در کرانه باختری، اعلام کرده که هزاران هزار اسلحه از سوریه و عراق به کرانه باختری قاچاق شده و تقریبا روستا و شهری در کرانه باختری نیست که ساکنان آن سلاح نداشته باشند.
این گزارش دو بخش مهم دارد که در بخش اول به سرقت مقدار زیادی سلاح و مهمات از پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و افتادن آنها به دست فلسطینی‌ها پرداخته و در بخش دوم به انتقال سلاح از طریق مرزهای اردن و مصر به کرانه باختری اشاره دارد که نکته جالب آن آمریکایی بودن این سلاح ها می باشد.
این روزنامه عبری به نقل از یک مقام مسئول در نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی نوشته، «ما یک فرماندهی مشترک از پلیس و ارتش اسرائیل برای هماهنگی تلاش‌ها علیه این پدیده تشکیل داده‌ایم. اکثر سلاح‌هایی که ما توقیف کردیم، آمریکایی و متعلق به پایگاه‌های نظامی تخلیه شده در عراق است که به غارت رفته و به اینجا (کرانه باختری) انتقال یافته است».
وی با بیان این تمثیل که “خشک کردن این باتلاق سخت است، اما می‌توان سرعت این انتقال را به صورت جزئی از طریق بستن مرزها کاهش داد”، گفته است: «در سایه صلح ساختگی دهه گذشته، مقدار زیادی مهمات به کرانه باختری قاچاق شد که فقط بخش کوچکی از آن کشف و توقیف شده است».
یدیعوت آحارونوت طی گزارشی در تابستان گذشته نیز درباره گسترش دامنه مقاومت و مبارزه مسلحانه در مناطق مختلف کرانه باختری هشدار داده و نوشته بود: «شبه نظامیان (رزمندگان مقاومت) کرانه باختری بسیار جسور شده و به دنبال رویارویی و درگیری هستند و از تسلیم سرباز می‌زنند».

این روزنامه همچنین با اشاره به این که مبارزان جدید مقاومت که مبارزان “نسل سوم” هستند، (مثل شهید ابراهیم النابلسی)، به افشای شخصیت خود در صفحات رسانه‌های اجتماعی اهمیتی نمی‌دهند، نوشت: همین امر، آن‌ها را به قهرمانان فلسطین بدل کرده است.
یدیعوت آحارانوت همچنین در این گزارش اذعان کرده که گسترش عملیات از جنین تا نابلس و در نهایت در سلواد (منطقه‌ای از رام‌الله) نشان می‌دهد که ممکن است موضوع از کنترل خارج شود و ارتش اسراییل را به سمت عملیات‌های بزرگ‌تری سوق دهد.
شبکه “آی ۲۴” رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که فلسطینیان در ماه اکتبر گذشته ۹۱۶ مورد عملیات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها انجام داده اند که ۲۳ مورد از آنها عملیات شلیک، ۶۶ عملیات تیراندازی لیزری به سمت نظامیان و خودروهای شهرک نشینان (صهیونیست) بوده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین شمار تلفات نظامیان صهیونیست‌ به دست رزمندگان مقاومت در سال ۲۰۲۲ را ۲۹ نفر اعلام کرده اند که این میزان از سال ۲۰۰۵ به بعد در سرزمین های اشغالی بی‌سابقه بوده است، نکته جالب قضیه اینجاست که هلاکت نظامیان صهیونیست در سرزمین های اشغالی با سلاح های ساخت خودِ این رژیم و آمریکا بوده است، سلاح هایی که آنها برای کشتار مسلمانان ساخته بودند، ولی قلب خودشان را هدف قرار داد.