مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان ابتدایی کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر ۲۰هزار نفر، خدمات دندانپزشکی را با استفاده از بسته وزارت بهداشت ‌به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اعظم گودرز، با اشاره به اقدامات حوزه سلامت برای دانش‌آموزان در سال […]

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان ابتدایی کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر ۲۰هزار نفر، خدمات دندانپزشکی را با استفاده از بسته وزارت بهداشت ‌به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اعظم گودرز، با اشاره به اقدامات حوزه سلامت برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت و درمان منعقد شده است، دانش‌آموزان ابتدایی کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر خدمات دندانپزشکی را با استفاده از بسته وزارت بهداشت و درمان به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

وی افزود: سایر دانش‌آموزان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت در مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش وزارت بهداشت و درمان با تعرفه دولتی از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در زمان حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت در سطح کشور فعالیت می‌کنند و با توجه به کمبود مربیان و مراقبین بهداشت با ابلاغ یک‌هفته‌ای به تمامی مدارس از ظرفیت‌های تمام دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران سلامت به‌شکل دوره‌ای استفاده می‌کنیم.

گودرزی تصریح کرد: سفیران سلامت به‌عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت دانش‌آموزی تمامی موارد و مطالب بهداشتی را از مربی بهداشت و یا از مجری طرح که رابط سلامت مدرسه است دریافت می‌کنند و موارد سلامت‌محور را به گروه همسال خود منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار ۹ مدرسه مصوبه سفر ریاست‌جمهور به بهارستان تا ۲ ماه دیگر

وی یادآور شد: سفیران سلامت دارای کتاب و منبع موثق در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم هستند و بر مبنای سرفصل‌های کتب آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و به دانش‌آموزان همسال خود منتقل می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش در پایان خاطرنشان کرد: با وجود ۶ هزار مراقب سلامت در مدارس با کمبود نیرو در حوزه سلامت مواجه هستیم و با به‌کارگیری سفیران سلامت آموزش‌دیده در حوزه سلامت جای خالی مربیان بهداشت را پر خواهیم کرد