رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۵۰ میلیون که نه، ۷۰ میلیون متر مکعب و بیشتر هم زاینده‌رود را زنده نمی‌کند و گزارش غلط به رئیس‌جمهور داده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل قربانی در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هجدهم مهرماه به عنوان […]

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۵۰ میلیون که نه، ۷۰ میلیون متر مکعب و بیشتر هم زاینده‌رود را زنده نمی‌کند و گزارش غلط به رئیس‌جمهور داده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل قربانی در صدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هجدهم مهرماه به عنوان روز زاینده‌رود اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در تقویم رسمی جمهوری اسلامی یک روز رابرای مرگ زاینده‌رود قرار دهند و شاید این عنوان گویاتر باشد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رئیس‌جمهور به اصفهان آمد اما بزرگ‌ترین بشارتی که داد این بود که ۵۰ میلیون متر مکعب آب از دریا خواهد آمد تا زاینده‌رود را زنده کند. اما باید بگوییم نه ۵۰ میلیون بلکه ۷۰ میلیون متر مکعب و بیشتر هم زاینده‌رود را زنده نمی‌کند و گزارش غلط به شما داده‌اند.

وی با بیان اینکه مرگ زاینده‌رود یعنی مرگ تمدن و تاریخ اصفهان گفت: مقداری حفاری که در شهر صورت می‌گیرد به بستری از شن و ماسه می‌رسند و این نشان می‌دهد که زاینده‌رود در طی قرون متمادی زنده بوده است، زاینده‌رود امروز تمام شده است و چطور می‌توانیم نسبت به این تاریخ بی‌تفاوت باشیم.

قربانی با بیان اینکه امروز اصفهانی‌ها برای تردد بین شهرهای دیگر دچار مشکل شده‌اند، گفت: حمل‌ونقل بین شهری امروز دومین دغدغه مردم اصفهان پس از معیشت است، اتوبوس، قطار و هواپیما دچار مشکل شده است و هیچ‌کدام از این‌ها خدمات مناسب ندارند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز یک دختر دانشجو برای رفتن به دانشگاه خود در شهر دیگر دچار معضل است و اکنون دانشجویان ترجیح می‌دهند که ماه‌ها بگذرد و به اصفهان نیایند، زیرا رفت و برگشت آن‌ها دچار مشکل است.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند این مشکلات برطرف شود، بخش زیادی از آن به خاطر دخالت‌های نابه‌جایی است که در مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.

قربانی اظهار کرد: جمعه هفته گذشته در جلسه با نمایندگان در حضور مدیرکل فرودگاه، راه‌آهن و راهداری بودیم، بحث مفصلی در این زمینه انجام و قرار شد پیگیری‌هایی انجام شود. انتظار می‌رود استانداری و رسانه‌ها به‌صورت جدی‌تر به این مسئله ورود کنند.

وی تصریح کرد: زمانی حمل‌ونقل اصفهان بهترین جایگاه را داشته است. اصفهان چه در حوزه راه‌آهن، هواپیما و اتوبوس به استان‌های مجاور هم سرویس‌دهی می‌کند، بنابراین درخواست ما پیگیری این مشکلات است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید از ایستگاه خط دو قطار شهری در میدان امام علی (ع) گفت: عملکرد مهندسان کشور را تحسین می‌کنم. ۳۲ متر زیر میدان امام علی (ع) حفاری صورت گرفته است و زیرستون‌هایی که برای میدان زده شده بود، اکنون با یک فناوری پیچیده و سخت ستون‌های جدید زده شده است.

وی ادامه داد: زمانی پیمانکاران ساخت یک پل در کشور خارجی بودند اما اکنون پروژه‌های بسیار حساس و سنگین توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود که قابل تحسین است.

قربانی تأکید کرد: مدیریت شهری مصمم است تا راه اندازی قطار شهری را سرعت بخشد. این پروژه ملی است و حمایت دولت و بودجه‌های ملی را می‌طلبد، استفاده آن نیز سودی برای کل کشور دارد. انتظار است شخص استاندار در این خصوص حضور فعال‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به اتفاق دیدار سپاهان و الاتحاد عربستان گفت: باشگاه سپاهان نشان داد نسبت به ارزش‌ها اهتمام لازم را دارد اما درخواست من این است که زیر بار درخواست‌های نابه‌جا و آن چیزی که مخالف با باورها و آرمان‌های ما است، نروند. اگر قرار است بازی تکرار شود یا با همین شرایط باید باشد یا با حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های ما صورت گیرد