اصفهان، میزبان رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای اصفهان با تصویب فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، میزبان نخستین دوره رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شامگاه شنبه در مراسم زورخانه گردی ماه مبارک رمضان در اصفهان با بیان اینکه در تلاش هستیم رقابت‌های […]

اصفهان با تصویب فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، میزبان نخستین دوره رقابت‌های جهانی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شامگاه شنبه در مراسم زورخانه گردی ماه مبارک رمضان در اصفهان با بیان اینکه در تلاش هستیم رقابت‌های جهانی این ورزش ملی و آیینی ایران را برگزار کنیم گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور در فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی عضو هستند و با تصویب فدراسیون جهانی این رشته بر این شد تا نخستین دوره رقابت‌های جهانی این ورزش ایرانی که به ثبت جهانی هم رسیده در کشور عزیزمان برگزار شود.

مهرعلی باران چشمه افزود: ازآنجایی‌که اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای کشور محسوب می‌شود بنابراین شد تا نخستین دوره مسابقات جهانی این ورزش سنتی ایران در این شهر برگزار شود.

وی گفت: تا کنون بیش از ۱۵ کشور برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و در تلاش هستیم این تعداد بیشتر هم شود.

باران چشمه با اشاره به ظرفیت ورزش زورخانه و پهلوانی ایران در جهان افزود: با رایزنی‌هایی که از طرف وزارت امور خارجه ایران با دیگر کشورها انجام شده تا کنون مربیان و قهرمانان زیادی از کشورمان به دیگر کشورها برای توسعه و آموزش این ورزش ایرانی فرستاده شده‌اند.

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: این ورزش ایرانی و کهن که قدمت هزارساله دارد نه فقط در بین کشورهای مسلمان بلکه در کشورهای غیرمسلمان از جمله اروپایی و آمریکایی لاتین هم طرف‌دار پیدا کرده است و خواهان عضویت در فدراسیون جهانی این ورزش هستند.

وی افزود: باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان و در رأس آن شرکت فولاد مبارکه نه فقط در بحث تیمداری و حمایت از برگزاری مسابقات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بلکه در حوزه زیرساختی و مکانی هم قرار است یکی از مجموعه‌های بزرگ ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور را تا ۲ سال آینده در اصفهان ایجاد کند تا زمینه‌ای برای رونق و توسعه این ورزش ملی و مذهبی ما برای نسل جدید و جوانان کشورمان باشد