۱۹ طرح در استان همزمان با هفته تعاون افتتاح می شود مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از افتتاح ۱۹ طرح در استان همزمان با هفته تعاونخبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد پیشکاری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تعاون که در شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت:  یکهزار و ۹۳۸ تعاونی‌ با عضویت ۱۸۴هزار […]

۱۹ طرح در استان همزمان با هفته تعاون افتتاح می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از افتتاح ۱۹ طرح در استان همزمان با هفته تعاون
خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد پیشکاری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته تعاون که در شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت:  یکهزار و ۹۳۸ تعاونی‌ با عضویت ۱۸۴هزار نفر در استان کردستان فعالیت دارند که سال گذشته ۶۱ تعاونی با عضویت سه هزار و ۱۲۶نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با هفته تعاون ۱۹ طرح در استان افتتاح می‌شود، افزود: تعداد اعضای این تعاونی‌ها 654 نفر بوده و برای ۴۲۰نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۷هزار و ۴۶۰ نفر در بخش تعاون اشتغال دارند، تصریح کرد: در این هفته از هفت تعاونی برتر استان در کارگروه استانی که ۳ تعاونی از شهرستان بیجار هستند، تقدیر خواهد شد.

وی از تصویب 121میلیارد تومان تسهیلات برای 51طرح بخش تعاونی استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵۰میلیون تومان کمک بلاعوض جهت توسعه، حمایت از حفظ اشتغال موجود و اشتغال جدید به تعاونی‌هایی با اولویت تعاونی‌هایی که زنان سرپرست خانواده و معلولان مشغول به کار هستند اعطا کردیم.

پیشکاری با ذکر اینکه در دولت سیزدهم بحث اشتغال در اولویت قرار دارد، یادآور شد: امیدواریم ما هم به‌عنوان خادم و سرباز انقلاب در این دولت و نوکر مردم بتوانیم در حوزه اشتغال‌زایی قدم‌های مؤثری برای جوانان همشهری‌مان برداریم چراکه جزو تکالیف و وظایف ماست.

پرویز نظری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیجار نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: از ابتدای تأسیس اداره تعاون تاکنون 234 تعاونی با ۱۳هزار و ۱۶۸ نفر عضو و سرمایه ثبتی ۱۲میلیارد تومان در شهرستان بیجار ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، 63 تعاونی با ۷ هزار و ۲۸۲ نفر عضو و ۷ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان سرمایه در شهرستان بیجار فعال هستند، افزود: ۱۱ تعاونی نیز با عضویت ۵۴۷ نفر و حدود یک میلیارد سرمایه ثبتی در دست تأسیس داریم که این تعاونی‌ها عموماً در بخش‌های مسکن، عمرانی، صنعتی کشاورزی، فرش و خدمات فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه ۲۵درصد سهم اقتصاد را به بخش تعاون اختصاص یافته اما متأسفانه حداکثر ظرفیتی که توسط بخش‌های مختلف تعاونی‌ها ایجاد شده، به ده درصد هم نرسیده است، امیدواریم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با کمک تعاون‌گران عزیز بتواند این چشم انداز را تحقق ببخشد.

وی کوتاه‌ترین و بهترین راه برای جمع کردن سرمایه خرد و استفاده خرد جمعی را تشکیل تعاونی‌ها دانست و عنوان کرد: تحقق اهداف این حوزه در  گرو ترویج فرهنگ تعاون و همکاری در بطن جامعه است، باید حس تعاون را با فرهنگ سازی و آموزش در میان مردم نهادینه کنیم.
نظری با ابراز خرسندی از انتخاب ۳ تعاونی شهرستان بیجار از بین ۷ تعاونی استانی برای تجلیل در مراسم استانی یادآور شد: تعداد زیاد تعاونی‌ها مهم نیست کیفیت مهم است، چیزی که تعاونی را به اهداف ایده‌ال و منطقی برساند این است که تعاونی‌ها با عملکرد و رسته‌های مشابه در هم ادغام شوند و تعاونی‌های بزرگتری را تشکیل دهند تا به موفقیت صدچندان برسند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان