در پی ظالمانه خواندن حمله روسیه به اوکراین از سوی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، نماینده روسیه نارضایتی شدید کرملین را به واتیکان ابراز کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، خبرگزاری روسی “ریانووستی” امروز سه‌شنبه گزارش داد، نماینده روسیه نارضایتی شدید مسکو را به واتیکان پس از محکومیت اخیر «پاپ […]

در پی ظالمانه خواندن حمله روسیه به اوکراین از سوی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، نماینده روسیه نارضایتی شدید کرملین را به واتیکان ابراز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رویترز، خبرگزاری روسی “ریانووستی” امروز سه‌شنبه گزارش داد، نماینده روسیه نارضایتی شدید مسکو را به واتیکان پس از محکومیت اخیر «پاپ فرانسیس» رهبر کاتالویک های جهان در “ظالمانه” خواندن اقدامات روسیه در اوکراین ابراز کرده است.

براساس این گزارش، پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای با مجله “جزوئیت” آمریکا گفته بود: «هنگامی که در مورد اوکراین صحبت می‌کنم، درباره ظلم می گویم زیرا اطلاعات زیادی در مورد ستم نیروهای مهاجم دارم. وی سپس ادامه داد: به طور کلی، ظالم‌ترین‌ها شاید کسانی هستند که اهل روسیه هستند، اما مانند چچنی ها، بوریاتی ها و غیره نیستند. مسلما کسی که حمله کرده دولت روسیه است. این کاملا واضح است».

پاپ فرانسیس حدود دو هفته پیش در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی لااستامپا بر آمادگی واتیکان برای هرگونه اقدام ممکن به منظور میانجی‌گری و پایان درگیری ها میان روسیه و اوکراین تاکید کرده بود. در پی این اعلان پاپ، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز ضمن استقبال از پیشنهاد واتیکان برای ایجاد چارچوب مذاکره به منظور حل منازعه اوکراین گفت که موضع کی‌یف تاکنون این امر را امکان پذیر نکرده است.