مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی هنری فانوس از میزبانی اصفهان در برگزاری این جشنواره خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ محمدرضایی با بیان این خبرضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و سالگرد شهادت حاج حسین خرازی و […]

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در آیین رونمایی از پوستر ششمین جشنواره ملی هنری فانوس از میزبانی اصفهان در برگزاری این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ محمدرضایی با بیان این خبرضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و سالگرد شهادت حاج حسین خرازی و قرائت بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید خرازی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با الگو قرار دادن منش شهدا و مسیری که آن‌ها برایمان مشخص کرده‌اند، گام دوم انقلاب اسلامی را با ولایت رهبر معظم انقلاب پشت سر بگذاریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه یکی از وظایف ما حفظ و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس است و قطعا یکی از ابزارهای مهم بحث هنر است، تصریح کرد: براساس تاکیدات رهبری در ترویج این ارزش‌ها در قالب هنر، سالانه هفت نوع جشنواره در موضوعات ادبی و هنری و فضای مجازی برگزار می‌کنیم تا با ابزار هنر بتوانیم آثار و برکات دفاع مقدس را نشر دهیم.

وی ادامه داد: این جشنواره ها مانند جشنواره ملی هنری فانوس، جشنواره بین‌المللی فیلم رسام، جشنواره ترنم فتح، جشنواره تئاتر سنگر و جشنواره فیلم‌نامه شهادت قلم که در موضوعات هنری در سطح کشور و بعضا به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و هنرمندان کشور و به خصوص استان در این جشنواره ‌ها حضور پررنگی دارند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه جشنواره ملی فانوس از سال ۹۶ کلید خورد و در عرصه‌های هنرهای نمایشی و تجسمی، فیلم و تلویزیون، موسیقی و سرود، رادیویی و بخش ویژه فعالیت دارد، افزود: آغاز این جشنواره در سال ۹۶ با ۶۴۷ اثر رقم خورد و در سال ۱۴٠٠، ۴ هزار و ۹۴۳ اثر داشتیم؛ هنرمندان استان اصفهان هرساله در این جشنواره حائز رتبه شدند یعنی نقش هنرمندان اصفهان مانند رزمندگان، نقشی بی بدیل و تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه از میزبانی اصفهان در سال آینده از این جشنواره خبر داد و گفت: قرار بر این است ششمین جشنواره فانوس در سال ۱۴٠۱ به میزبانی اصفهان برگزار شود و تفاوت‌ آن با دیگر سال‌ها در این است که دبیر جشنواره و دبیر اجرایی از خود استان هستند، همچنین در هر بخش از داورهای خود استان استفاده خواهد شد و موضوع سوم بخش ویژه جشنواره است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اهمیت روز ۲۵ آبان بیان داشت: قرار بر این بود که ستاد ۲۵ آبان داشته باشیم تا این روز را به‌عنوان الگو به کل کشور معرفی کنیم، در این راستا بخش ویژه جشنواره به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

در ادامه این نشست محمدعلی احمدی، فرماندار اصفهان اظهار داشت: امروز بهترین الگو برای زندگی‌مان دفاع مقدس است، گاهی اوقات تنها از نظر مجاهدت مسلحانه به این موضوع نگاه می‌کنیم در صورتی که اوج اخلاق، معنویت، ایثار، تلاش و نشاط را در آن شاهد بودیم. 

وی به مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس به مدیریت جهادی در حد اعلا عمل شد و فرهنگ‌سازی ارزشمندی که در اثر رفتار انسان‌ها شاهد بودیم ماندگار شد و برای مجاهدان دنیا نیز الگو شد. 

همچنین مسعود مهدویان‌فر، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص روایت و روایتگری اظهار داشت: بحث روایت و جنگ روایت در سال‌های اخیر چندین بار توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است و نیاز است در حوزه دفاع مقدس کاری جدی در عرصه‌های مختلف‌ اتفاق بیفتد تا در جنگ روایت‌ها پیروز شویم. 

وی بیان کرد: نیاز است استفاده از ظرفیت‌های هنری به‌عنوان یک ضرورت و بدون جایگزین صورت بگیرد،در همین راستا چنین جشنواره‌هایی یک ضرورت است و نیاز است در صدد ترویج آن باشیم. 

مهدویان‌فر با اشاره به اینکه روایتگری ۳ پایه دارد که یکی از آن‌ها مردم‌پایه بودن است، عنوان کرد: این جشنواره‌ها زمانی به توفیق می‌رسد که با اقشار مختلف مردم ارتباط برقرار کند و دیگر شرایط آن هنری و جبهه‌ای بودن است. 

شایان ذکر است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر جشنواره از فعالان در مراسم ۲۵ آبان نیز تقدیر شد.
خبرنگار: الهام خانی