در کمیته فنی فدراسیون والیبال در خصوص مسائلی بحث و گفت‌وگو می‌شود که قبلا در مورد آنها تصمیمات اتخاذ شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، تصمیمات فنی که در فدراسیون والیبال اتخاذ می‌شود قاعدتا باید از فیلتر کمیته فنی بگذرد تا در صورت تایید در این کمیته به مرحله اجرا دربیاید. در حال […]

در کمیته فنی فدراسیون والیبال در خصوص مسائلی بحث و گفت‌وگو می‌شود که قبلا در مورد آنها تصمیمات اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، تصمیمات فنی که در فدراسیون والیبال اتخاذ می‌شود قاعدتا باید از فیلتر کمیته فنی بگذرد تا در صورت تایید در این کمیته به مرحله اجرا دربیاید. در حال حاضر چنین کمیته‌ای در فدراسیون والیبال مشغول به کار است و اتفاقا برای تصمیمات مهم فنی تشکیل جلسه می‌دهد؛ اما واقعیت این است که این کمیته نقشی در تصمیمات فنی ندارد و این تصمیمات از قبل گرفته می‌شود.

یکی از مصداق‌هایی که می‌توان در خصوص این موضوع عنوان کرد ماجرای انتخاب آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال است. در آن زمان قرار بود کمیته فنی در خصوص اینکه کدام مربی خارجی عهده‌دار هدایت تیم ملی شود جلسه‌ای را برگزار کند. جالب اینجاست که یک هفته پیش از این جلسه قرارداد آلکنو برای او ارسال شده بود تا این مربی آن را امضا کند.

مشخص است که فدراسیون والیبال جلسات کمیته فنی را برگزار می‌کند تنها به این خاطر که به تصمیماتش مشروعیت بیشتری بدهد. ضمن اینکه اگر روزی مشخص شد که این تصمیمات اشتباه بود آن وقت است که می‌توان کمیته فنی را مسئول اتخاذ آنها معرفی کرد.

ابهام دیگری که در خصوص کمیته فنی فدراسیون والیبال می‌توان به آن اشاره کرد این است که چه تعداد از اعضای کمیته فنی صلاحیت حضور در آن را دارند؟ وحید مرادی که به عنوان مشاور رئیس فدراسیون والیبال در این فدراسیون مشغول به کار است عملا نقش نفر دوم را در این فدراسیون بازی می‌کند و در برخی از جلسات کمیته فنی هم حاضر شده است. نکته جالب اینکه مرادی هیچ تخصصی در والیبال ندارد.

در جلسه‌ هم‌اندیشی که پس از برکناری کولاکوویچ در سالن استادفارسی کمیته ملی المپیک برگزار شده بود مرادی در جمع تعداد زیادی از اهالی والیبال در خصوص شاخصه‌هایی که سرمربی آینده تیم ملی باید داشته باشد به صحبت پرداخت.

علاوه بر این موضوع برخی دیگر از اعضای کمیته فنی با وجود اینکه جزو اهالی والیبال محسوب می‌شوند، اما با شرایط والیبال روز دنیا آشنایی ندارند. اگر فرض بر این گرفته شود که این کمیته در تصمیمات مهم والیبال کشور نقش اصلی را دارد چگونه می‌توان توقع داشت که این تصمیمات اشتباه نباشد؟ با این اوصاف فدراسیون والیبال باید یک بار برای همیشه تکلیف کمیته فنی را مشخص کند؛ چرا که در حال حاضر این کمیته عملا نقشی در تصمیمات فدراسیون والیبال ندارد.