مدیر عامل شرکت گاز پروم روسیه درباره برنامه اروپا مبنی بر تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه هشدار داد: این اقدام می‌تواند سبب توقف عرضه شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، «الکسی میلر» در ادامه این اظهارات افزود: چنین تصمیم یک‌جانبه‌ای، قراردادهای موجود را نقض می‌کند که در نهایت به توقف عرضه […]

مدیر عامل شرکت گاز پروم روسیه درباره برنامه اروپا مبنی بر تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه هشدار داد: این اقدام می‌تواند سبب توقف عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، «الکسی میلر» در ادامه این اظهارات افزود: چنین تصمیم یک‌جانبه‌ای، قراردادهای موجود را نقض می‌کند که در نهایت به توقف عرضه منجر می‌شود.

بر این اساس، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از شروع درگیری‌ها در اوکراین، این قاره را با مشکلات متعددی از جمله بحران انرژی و افزایش هزینه‌ها روبه‌رو کرده است.

در این میان، گروه هفت و اتحادیه اروپا در تلاش هستند به منظور کنترل بهای گاز روسیه و حفظ جریان واردات گاز از این کشور، سقف قیمتی بر نفت و گاز روسیه اعمال کنند.

این درحالی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به تازگی در سخنانی با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرده بود که با تعیین طرح سقف قیمت که اتحادیه اروپا بر آن اصرار دارد، این بلوک ۳۰۰ میلیارد یورو ضرر خواهد کرد.

اتحادیه اروپا هفته گذشته هشتمین بسته تحریمی خود را علیه روسیه از جمله سقف قیمت نفت تصویب کرد، اما در عین حال تاکید کرد که اجرای آن منوط به کار بیشتر است.

در همین حال تارنمای پولیتیکو در گزارشی نوشته بود: سران اروپا درمورد طرح‌های مربوط به انرژی اختلاف نظر دارند و تصمیم گیری نهایی درباره قیمت‌های بسیار بالای انرژی را به نشست‌های آینده موکول کردند.

بن بست کنونی، تمرکز شدیدی بر نشست رسمی رهبران اتحادیه اروپا در ۲۰ و ۲۱ اکتبر (اواخر ماه مهر) دارد.