برگزاری نشست «شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات» در خانه حکمت مدیر اجرایی کانون حکمت اصفهان گفت: نشست «شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات» به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در روز ۴ اردیبهشت در خانه حکمت برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

برگزاری نشست «شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات» در خانه حکمت

مدیر اجرایی کانون حکمت اصفهان گفت: نشست «شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات» به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در روز ۴ اردیبهشت در خانه حکمت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سعید محمدی با اعلام این خبر گفت: نشست «شیخ بهایی از حکمت و عرفان تا هندسه و ریاضیات» روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل خانه حکمت واقع در چهارراه دهش ابتدای خیابان شیخ مفید شرقی برگزار می‌شود.
او ادامه داد: در این نشست دکتر علی کرباسی زاده، دانشیار فلسفه دانشگاه اصفهان با موضوع «نگاهی به احوال و آثار شیخ بهایی» و پیام سراجی، عضو هیئت‌علمی گروه ریاضیات دانشگاه فرهنگیان اصفهان با موضوع «کاشی‌کاری پنروز و طرح‌های معماری سنتی اسلامی» به سخنرانی می‌پردازند.
مدیر اجرایی خانه حکمت اصفهان اضافه کرد: در این نشست از کتاب «شرح کنزالحساب فی خلاصه الخساب شیخ بهایی» اثر میرزا معتمدالدوله همراه با فرهنگ اصطلاحات ریاضی در قدیم از انتشارات خانه حکمت با تحقیق اکبر زمانی لنجانی رونمایی می‌شود.
او با بیان اینکه ورود برای عموم افراد در این برنامه آزاد است، گفت: با توجه به شناختی که از شیخ بهایی در حوزه معماری و حکمت و ریاضیات و… در جامعه وجود دارد، تصمیم بر این شد تا نسبت به اندیشه‌های این عالم بزرگ در حوزه ریاضیات توجه ویژه ای شود تا بیش از گذشته به معرفی او در میان جامعه علمی کشور و جهان بپزداریم.