از یکم تیرماه نیمی ازچاه های آبگیری تانکرهای آبرسانی شرق شهرستان اصفهان تعطیل شده و رانندگان این تانک ها برای آبگیری دچار سردرگمی شده اند.در پی اعتراض تعدادی از رانندگان تانکر های آبرسانی در ورودی یکی از چاههای آبگیری خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به گفتگو با رانندگان این تانکرها نشسته که در ذیل به […]

از یکم تیرماه نیمی ازچاه های آبگیری تانکرهای آبرسانی شرق شهرستان اصفهان تعطیل شده و رانندگان این تانک ها برای آبگیری دچار سردرگمی شده اند.
در پی اعتراض تعدادی از رانندگان تانکر های آبرسانی در ورودی یکی از چاههای آبگیری خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به گفتگو با رانندگان این تانکرها نشسته که در ذیل به آن می پردازیم:
ترکان راننده یکی از این تانک ها می گوید: از یکم تیرماه چاه هایی که ما آبگیری می کردیم را بسته اند و امروز که ششم تیرماه است،با مراجعه به اداره آب ۳چاه را برای ما مشخص کردند که از آنجا آب گیری کنیم. و این در حالی است که مالکان این چاه ها تنها به تانک هایی آب می دهند که در طول سال مشتری آن ها بوده و از آنها آب می گرفتند.
وی افزود: ما با شرکتهای ساختمانی، دامداری و مرغداری ها و شرکت های تولیدی و دهیاری ها و امثال آن همکاری داریم که همه آنها ابراز نیاز به آب می کنند.
این راننده تانکر ادامه داد: ما نمی دانیم حرف دلمان را به چه کسی بگوییم. به ما می‌گویند اضافه برداشت داشته‌اید،اگر این چاه ها برای استفاده در مواقع اضطراری تعبیه شده پس چرا می گویید اضافه برداشت داشته‌اید و اگر قرار است این چاه ها آب مورد نیاز ما را تامین نکنند پس، چاه هایی را به عنوان جایگزین به ما معرفی کنند چرا که اکنون هفت روز است که ما هیچ گونه آبی برداشت نکرده ایم.
وی از حضور نزدیک به سی تانکر در کنار گذر شرق مقابل یکی از چاه های آبگیری خبر داد و گفت: بیش از دویست راننده با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند. دو روز پیش قرار بود جلسه ای برای حل این مشکل برگزار شود و ستاد بحران در این زمینه تصمیم گیری کنند ولی متاسفانه به دلیل عدم حضور برخی از مسئولین این جلسه تشکیل نشد و قرار است امروز نیز جلسه ای برای حل این موضوع گرفته شود ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم و این تنها موجب ایجاد اختلاف بین رانندگان شده است.
آبرسان دیگری با اشاره به اینکه ما برای مکان هایی مانند کارخانه ها و دامداری ها آب می بریم که در آنجا نیز اگر آب نباشد نمی‌توانند کار کنند و این منجر به بیکاری کارگران آنها نیز خواهد شد و این یعنی به واسطه این مسئله خانواده های زیادی بیکار شده و به لحاظ درآمدی در شرایط کنونی اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
واز سوی دیگر در جاهای مختلف چاه های غیر مجاز حفر خواهند کرد و این برای بحث فرو نشست زمین مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: حدودا نزدیک به ۲۰چاه اضطراری در منطقه شرق اصفهان در این شرایط خشکسالی کار آبرسانی را از این طریق انجام می دادند ولی الان این بیست چاه به نیمی از این چاه ها کاهش یافته که ظرفیت این چاه ها هم کم است و تا هفته آینده اینها نیز بسته می شود.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی اگر اداره آب چاه یا چاه هایی را به عنوان جایگزین چاه هایی که تعطیل شده، به ما معرفی کنند ما از آنجا آبگیری میکنیم و در صورتی که چاهی به عنوان جایگزین ندارند پس لا اقل بگذارند از همین چاه هایی که هستند استفاده کنیم.
شایان ذکر است‌،خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران برای پیگیری این مسئله مستقیما با فرماندار اصفهان و معاون سیاسی،امنیتی، اجتماعی استانداری این مسئله را مطرح نموده و از آنها قول مساعد در جهت پیگیری و حل مسئله گرفته است و تا حصول نتیجه و حل این مشکل پیگیر مسئله خواهد بود.
خبرنگار: الهام خانی