برگزاری اولین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان در اتاق بازرگانی اصفهان اولین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان با حضور مدیر کل گمرکات استان اصفهان در پارلمان بخش خصوصی اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ نخستین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان با حضور دکتر رسول کوهستانی […]

برگزاری اولین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان در اتاق بازرگانی اصفهان

اولین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان با حضور مدیر کل گمرکات استان اصفهان در پارلمان بخش خصوصی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ نخستین جلسه میز خدمت اداره کل گمرکات استان با حضور دکتر رسول کوهستانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان اصغر اخوان مقدم عضو هیئت نمایندگان و مسئولان میزهای ارزی و گمرکی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

رسول کوهستانی پژوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در آغاز این نشست از ارائه بسته حمایتی گمرکات استان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در هفته نخست فروردین ماه ۱۴۰۲ خبر داد. وی تشکیل جلسات ماهانه میز خدمت اداره کل گمرکات استان در اتاق بازرگانی اصفهان به منظور بررسی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی، فعالان اقتصادی و بازرگانان استان را از دیگر اقدامات حمایتی گمرک استان در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال «رشد تولید و مهار تورم» دانست.

در این نشست عمده ترین مشکلات فعالان اقتصادی رفع تعهد ارزی، مشکلات ثبت سفارش و عدم امکان ویرایش تعرفه و وزن، تخصیص و تامین ار ، مشکل تعیین ارزش کالاهای صادراتی باتوجه به اختلاف نرخ ارز مورد عمل در گمرک و بازار آزاد ،مشکل الزام به اخذ مجوز استاندارد برای ترانزیت داخلی از گمرکات مرزی به اصفهان ، تعیین تعرفه در گمرکات اجرایی و کمبود تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری در انبارهای عمومی ایران مستقر در اصفهان بود که مدیرکل گمرکات استان اصفهان جهت رفع مشکلات مطروحه راهنمایی لازم را ارائه داد.

اصغر اخوان مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال « رشد تولید و مهار تورم » تصریح کرد: امروزه مشکلات ارزی به ویژه تخصیص ارز و رفع تعهد ارزی به مهم‌ترین دغدغه صادرکنندگان و واردکنندگان تبدیل شده است.
وی تحقق شعار سال و رشد تولید را مستلزم رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه‌های مختلف به ویژه تامین نقدینگی و مواد اولیه داخلی و همچنین تسهیل واردات مواد اولیه و صادرات محصولات این واحدها دانست.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان حمایت از فعالان اقتصادی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تشکیل میزهای خدمت اتاق بازرگانی در دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری نشست‌های طرح و پیگیری مشکلات اعضاء را از مهم‌ترین اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان برای پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان دانست.
لازم به ذکر است دراین جلسه مشکلات گمرکی و بازرگانی و ارزی ۱۸شرکت مطرح و راهکارهای رفع آن توسط مدیرکل گمرکات استان اصفهان ارایه شد.