مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: استعدادهای اقتصادی بالای این نهاد موجب تغییر رویکرد از اجاره‌داری صرف به سمت تولید در عرصه‌های اقتصادی، گردشگری و دیگر بخش‌ها شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درمجموع در بخش بقاع متبرکه […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: استعدادهای اقتصادی بالای این نهاد موجب تغییر رویکرد از اجاره‌داری صرف به سمت تولید در عرصه‌های اقتصادی، گردشگری و دیگر بخش‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درمجموع در بخش بقاع متبرکه رویکرد جدید اوقاف به سمت سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد درآمدهای پایدار است.

وی اظهار داشت: اوقاف در سالجاری درعرصه اقتصادی و تولید برق با ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه اوقاف اصفهان به عنوان بیشترین دارنده پنل‌های خورشیدی بین دستگاه‌های دولتی است، گفت: به این منظور سال گذشته یک نیروگاه بزرگ یک مگاواتی در کاشان توسط این نهاد ایجاد شد.

حجت‌الاسلام بلک افزود: همچنین مجوز ایجاد مزرعه تولید پنج مگاواتی برق خورشیدی اخذ شده است که در صورت تحقق بخش قابل ملاحظه ای برق در استان تولید می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در رویکرد جدید سازمان اوقاف سرمایه‌گذاری در بخش‌های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است و با مجموعه‌های بسیاری رایزنی شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان افزود: در عرصه گردشگری هم اوقاف استان اصفهان وارد شده است بطوری‌که برخی از کاروانسراهایی که ۷۰ درصد ویران شده بود بعد از ۳۵۰ سال اکنون از وضعیت عالی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس چندین کاروانسرا از محل مشارکت‌های مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با نظارت میراث فرهنگی احیا و مرمت شده است.

حجت‌الاسلام بلک افزود: همچنین حمام‌های تاریخی که از سرمایه‌های اوقاف است که الان به موزه تبدیل شده و در اختیار دستگاه ها قرار داده شده است.

وی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع فضای سبز تفریحی وقفی در استان اصفهان از جمله مجموعه باغ فدک اشاره کرد و گفت: این مجموعه برای تفریح و گردشگری در اختیار مردم است.

شایان ذکر است، در استان اصفهان ۷۱۸ باب امامزاده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۶ مسجد، ۹۸۰ حسینیه، حدود ۱۵۰ حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود ۴۵ هزار رقبه را شامل می‌شود