رفع تصرف اراضی ملی نجف‌آباد به ارزش ۳۰ میلیارد ریال فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان نجف‌آباد به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیرسعید باقری اظهار کرد: در روزهای اخیر، یک هزار […]

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان نجف‌آباد به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیرسعید باقری اظهار کرد: در روزهای اخیر، یک هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در شهرستان نجف‌آباد با هوشیاری کارکنان این فرماندهی از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.

وی با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در راستای صیانت از اراضی ملی، اهم فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در ۲ دسته کلی اقدامات پیشگیری و پیگیری در دست اقدام است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در خصوص اقدامات پیشگیرانه به‌عمل‌آمده در سال ۱۴۰۲ افزود: طی یک سال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت‌زنی توسط تیم‌های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم‌های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه، گشت‌زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی، فوراً اقدامات قانونی لازم را انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ جهت اطلاع‌رسانی به مردم عزیز با نصب ۱۱۱ تابلو، علائم هشداردهنده و دیوارنویسی، هشدارهای لازم اعلام تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.

باقری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۶ گزارش از طریق سامانه ۱۶۵۶ و سامانه خبری توسط یگان حفاظت اراضی استان دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند عنوان کرد: در حال حاضر نیز سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است تا مردم استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی موضوع را گزارش کنند و عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس‌کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است.