استان کردستان الگویی موفق در وحدت اسلامی است/ شبکه سعید به عنوان شبکه هویتی جهان اسلام راه اندازی می شود دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اجلاس منطقه ای وحدت برای اولین بار در کردستان برگزار می شود چرا که کردستان همواره الگوی مناسب برای وحدت اسلامی و همزیستی اقوام و ادیان مختلف در این […]

 استان کردستان الگویی موفق در وحدت اسلامی است/ شبکه سعید به عنوان شبکه هویتی جهان اسلام راه اندازی می شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اجلاس منطقه ای وحدت برای اولین بار در کردستان برگزار می شود چرا که کردستان همواره الگوی مناسب برای وحدت اسلامی و همزیستی اقوام و ادیان مختلف در این استان بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اجلاس منطقه ای وحدت در کردستان اظهار داشت: این همایش فردا برای نخستین بار با حضور استانهای همجوار کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شهریاری گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان  پرچمدار وحدت اسلامی ۳۶ کنفرانس وحدت اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی را به انجام رسانده  و پیامی که این کنفرانس ها برای داخل و خارج کشور داشته شامل همدلی، همبستگی و هم افزایی در جهان اسلام است. 

وی افزود: در طول  این ۳۶ سال که این کنفرانس های وحدت اسلامی برگزار شده است، شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصویب کرد که کنفرانس های منطقه ای در داخل و خارج از کشور داشته باشیم تا بتوانیم از مشارکت حداکثری علما و روحانیون برای وحدت اسلامی بهره مند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: بر اساس این مصوبه اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی با مشارکت اقلیم کردستان عراق و استانهای کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

وی گفت: سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی دو ماه آینده برگزار می شود و این کنفرانس ها نوعی هم افزایی با کنفرانس وحدت اسلامی برای هم افزایی هرچه بیشتر مذاهب و ملیتهای مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد:این کنفرانس منطقه ای برای اولین بار در کردستان برگزار می شود چرا که کردستان همواره الگوی مناسب برای وحدت اسلامی و همزیستی اقوام و ادیان مختلف در این استان بوده است، ضمن اینکه روحیه رشادت این استان از ابتدای انقلاب تاکنون علیرغم تهدیدات دشمنان داخلی و بین المللی پررنگ بوده، روحیه مقاومت نیز  در این استان برجسته و شاهد مثال برای سخنرانان بوده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: شهدایی که این استان برای انقلاب تقدیم کرده از نمونه های بارز در سطح ملی بوده اند؛از جمله شهید ملاحیدر فهیم و ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی از علما و نخبگان این استان همواره یادآورمقاومت ۴۰ ساله این استان در راستای اهداف و راهبردهای انقلاب هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه اولین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی فردا با محوریت سنندج برگزار می شود، بیان کرد: ۲۸ سخنران در این کنفرانس منطقه ای از استانهای کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق از اربیل و سلیمانیه پیرامون وحدت اسلامی مشارکت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: ما در مجمع تقریب همواره راهبرد امت واحده اسلامی که تعبیر قرآنی است و ۱۰ بار در قرآن به آن اشاره شده است را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: راهبرد امت واحده اسلامی ضمن توجه به نقشه های دشمنان اسلام دارای چهارچوب هایی است و برای امت واحده اسلامی ۴ رکن اساسی تبیین شده که اولین رکن آن، پرهیز از تفرقه و پرهیز از ترور و تنازع و مشاجره و توهین در جهان اسلام است؛ توهین به مقدسات از جانب هر شخصی قبیح و محکوم است و ما به عنوان طلایه داران وحدت اسلامی همه گروه ها و اقوام را به احترام به مقدسات دعوت می کنیم و این را یک واجب شرعی و اسلامی می دانیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه تصریح کرد: استان کردستان یک الگوی موفق در وحدت اسلامی بوده است و هرجا تفرقه ای اتفاق افتاده است، کردستات در این راستا قیام کرده که این نشان از وحدت در منطقه است.

حجت الاسلام شهریاری عنوان کرد: دومین محور امت واحده اسلامی همکاری بین اقوام و مذاهب اسلامی است؛امت اسلامی باید در مقابل دشمنان که دستشان به خون فرزندان این کشور آلوده است، زیر چتر برافراشته شده پیامبر(ص)حضور داشته باشند.

وی ادامه داد:رکن سوم امت واحده اسلامی هم افزایی در امنیت؛سیاست؛ثروت و خدمت رسانی مشارکتی است و رکن چهارم امت واحده اسلامی زیست اسلامی و سبک زندگی اسلامی بر مبنای شریعت است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری بیان کرد:اخلاق اسلامی و اخوت اسلامی و اصلاح فساد و عدالت اجتماعی و بسیج مقاومتی از چهارچوبهای زیست اسلامی و  رکن چهارم امت واحده اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه دومین کنفرانس منطقه ای امت اسلامی در استان سیستان و بلوچستان با محوریت چابهار و سومین کنفرانس منطقه ای در استان خراسان رضوی با محوریت مشهد برگزار خواهد شد؛گفت:همچنین کنفرانسهای وحد اسلامی درکشورهای عراق و لبنان و افغانستان در طول امسال و سال آینده در همین راستا برگزار خواهد شد.

وی به تأسیس شبکه سعید به عنوان شبکه هویتی جهان اسلام در حاشیه برگزاری این کنفرانس منطقه ای اشاره کرد و گفت: برای اولین بار کارت شهروندی امت واحده اسلامی صادر خواهد شد و شبکه محسن نیز به عنوان شبکه خدمت رسانی  و مشارکتی جهان اسلام در این کنفرانس معرفی خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان