وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با خانم «هانکه برونس اسلات»، وزیر امور خارجه هلند نیز دیدار و گفتگو نمود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تبریک مجدد انتصاب خانم «هانکه برونس اسلات» بعنوان وزیر خارجه هلند ، گفت:  همانند روابط خوب […]

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با خانم «هانکه برونس اسلات»، وزیر امور خارجه هلند نیز دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تبریک مجدد انتصاب خانم «هانکه برونس اسلات» بعنوان وزیر خارجه هلند ، گفت:  همانند روابط خوب با وزیر خارجه سابق، برای ادامه ادامه گفتگو و تقویت همکاری با شما آماده هستیم.

 امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان برای تقویت روابط با هلند و نیز اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد و افزود: زمینه‌های مختلفی برای همکاری از جمله در زمینه‌های محیط زیست، آب و همکاری‌های صنعتی داریم.

 وی افزود: علاقمندیم مشورتهای سیاسی میان دو وزارت امور خارجه ادامه یابد و برای توسعه روابط نیز آماده هستیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:  ایران برای مبارزه با تروریسم هزینه‌های زیادی داد و تجارب ارزنده‌ای در این زمینه دارد و برای گفتگو و تبادل تجربه در این زمینه آمادگی داریم.

خانم «هانکه برونس اسلات» وزیر خارجه هلند نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت:  روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و هلند بسیار قدیمی است و علاقمندیم این روابط و همکاری‌های دیپلماتیک تقویت شود.

وی از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل برخی موضوعات کنسولی میان دو کشور تشکر کرد.

ابن دیپلمات ارشد هلندی همچنین برای کمک به آغاز و موفقیت مأموریت سفیر جدید کشورمان در هلند اظهار آمادگی کرد.

وزیر خارجه هلند همچنین از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات در منطقه تشکر کرد و برای تداوم تماس‌ها و گفتگوهای سازنده با همتای ایرانی اظهار آمادگی کرد .

در این دیدار همچنین برخی موضوعات مورد علاقه از جمله روند مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری‌ها و مشورت‌ها با اتحادیه اروپا مورد تبادل نظر قرار گرفت و برای تداوم گفتگوها در این زمینه‌ها اعلام آمادگی شد.

وزیر خارجه کشورمان از همتای هلندی جهت سفر به تهران دعوت کرد