مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تأکید کرد: روحانیت اهل سنت باید هم در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و هم مُر و مسلمات مذهب امام شافعی(رض) جهاد تبیین کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در جمع خبرنگاران استان کردستان با تشریح […]

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تأکید کرد: روحانیت اهل سنت باید هم در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و هم مُر و مسلمات مذهب امام شافعی(رض) جهاد تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در جمع خبرنگاران استان کردستان با تشریح مهم ترین برنامه های این مرکز در ایام الله دهه مبارک فجر، عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری جهاد تبیین رسالت بسیار بزرگی است و جهاد علاوه بر جسم و مال می تواند به صورت بیان و روایت هم باشد.

وی افزود: البته کسانی که نمی توانند جسماً و زباناً جهاد تبیین کنند می تواند از درون خود نسبت به ظلم ظالمان اعلام انزجار کنند و این هم خود نوعی جهاد است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به مسئولیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به عنوان مسئول کمیته تقریب مذاهب اسلامی در ایام الله دهه مبارک فجر، ادامه داد: باید تلاش شود که برنامه های این دهه مردمی باشد و حضور مردم در آن پررنگ و پرشور باشد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: مسئولین باید در این دهه با حضور خود در مساجد و نمازهای جمعه مشکلات مردم را بشنود تا بتوانند برای رفع آنها اقدام کنند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به اهم برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در دهه فجر، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، نشست های مشترک علمای شیعه و سُنی، اجرای دوره های تربیت مبلغ تقریبی، کارگاه های نقد جریان های افراطی، برگزاری گفتمان های دینی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس، تشکیل کارگاه های سبک زندگی با محوریت زن و سیره فاطمی از جمله برنامه های این کمیته در دهه فجر است.

وی برگزاری کارگاه های سواد رسانه در رنج های مختلف سنی، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت، انتشار بیانیه برای حضور علما و روحانیون در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشست نخبگان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین، تجلیل از روحانیون ایثارگر و خانواده های شهدای روحانی، برگزاری همایش شوراهای افتای استان کردستان و بازدید نماینده ولی فقیه در استان از تمامی شهرستان ها را از دیگر برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی در استان کردستان عنوان کرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه تأکید کرد: روحانیت اهل سنت باید هم در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و هم مُر و مسلمات مذهب امام شافعی(رض) جهاد تبیین کنند.

وی افزود: شورای افتای استان کردستان مدافعان سرسخت مذهب امام شافعی(رض) هستند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان