رویدادهای گردشگری کردستان در تقویم گردشگری کشور ثبت می‌شود معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ثبت رویدادهای گردشگری استان در تقویم گردشگری کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست در کمیته ثبت رویدادهای گردشگری کردستان که با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در […]

رویدادهای گردشگری کردستان در تقویم گردشگری کشور ثبت می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ثبت رویدادهای گردشگری استان در تقویم گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست در کمیته ثبت رویدادهای گردشگری کردستان که با حضور جمعی از مسئولان مربوطه در سنندج برگزار شد، گفت: پنجمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور با محوریت بررسی درخواست ثبت رویدادها و جشنواره‌های بومی و محلی گردشگری کردستان در تقویم رویدادهای کشور، آبان‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با تشریح فعالیت‌های کمیته رویدادهای استان و اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار کرد: دسته‌بندی رویدادهای گردشگری کردستان آغاز شده و تعدادی از آن‌ها نیز برای ثبت در سامانه و تقویم رویدادهای گردشگری کشور انتخاب شده‌اند.

او با اشاره به اینکه رویدادها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، افزود: برجسته‌سازی رویدادهای بومی و محلی کردستان می‌تواند بخشی از سفر گردشگران به این استان را هدفمند کند و موجب سودآوری بیشتر گردشگری برای کردستان و به‌ویژه مناطق روستایی شود.

گفتنی است اعضای حاضر در این جلسه به بحث و بررسی موضوع ثبت رویدادهای پیشنهادی پرداختند و نقاط ضعف و قوت سوابق رویدادهای برگزار شده را مورد ارزیابی قرار دادند.

همچنین مقرر شد به‌منظور ثبت رویدادهای قابل اجرا در سطح استان از طریق فرمانداری‌ها اطلاع‌رسانی به تمامی سازمان‌ها و ادارات تحت نظارت شهرستان‌های متبوع صورت گیرد و رویدادهای مدنظر با اعلام سازمان/ ارگان/ اداره یا نهاد پشتیبان رویداد (فرم پیوست ب) در سامانه ثبت رویدادها به نشانی وب سایت https://events.mcth.ir/register ثبت و مستندات آن تا تاریخ ٢۶ مهرماه پیوست گردد.

کویستان عبدالحکیمی