سفر به مناطق شرق استان اصفهان ممنوع مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: توصیه می‌شود به علت شدت طوفان‌ها در مناطق شرق استان اصفهان؛ مردم تا جایی که ممکن است از سفر به این مناطق خودداری کنند. منصور شیشه‌فروش در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران اظهار کرد: متناسب با شرایط نوروز قبل […]

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: توصیه می‌شود به علت شدت طوفان‌ها در مناطق شرق استان اصفهان؛ مردم تا جایی که ممکن است از سفر به این مناطق خودداری کنند.
 
منصور شیشه‌فروش در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری شهید یاران اظهار کرد: متناسب با شرایط نوروز قبل از شروع سال جدید کمیته تخصصی امداد و نجات و ستاد مدیریت بحران در استان تشکیل شد و از ۲۴ اسفندماه شروع به فعالیت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: ۳۰۰۰ تیم و ۱۰ هزار نفر نیروی امدادی متشکل از عوامل پلیس‌راه، راهداری، هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی، شرکت‌های گاز و آب و برق، ۱۱۴ شهرداری، ۹۰۰ دهیاری، اداره هواشناسی، اداره جهاد کشاورزی، اداره صنعت، معدن و تجارت و شرکت نفت در مناطق مستعد جاده‌های شهری و روستایی برای توزیع سوخت مناسب در جایگاه‌ها، تأمین گاز و برق‌رسانی پایدار، رفع حوادث ناشی از گاز و برق، آبرسانی سیار در مناطق روستایی، رفع مشکلات ناشی از شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و حوادث محتمله مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در طرح آبرسانی سیار در مناطق روستایی به ۳۳۰ روستا به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود ادامه داد: بیش از ۲۲۰ دستگاه اورژانس جاده‌ای، ۴۶ پایگاه هلال‌احمر و ۴۴ راهدارخانه در سطح جاده‌های شهری و روستایی استقرار دارند. بالگرد امدادی اورژانس و بالگرد ترافیکی نیروی انتظامی برای کنترل ترافیک و همچنین نیروهای پلیس در مسیرها و جاده‌ها مستقر هستند.

شیشه‌فروش عنوان کرد: قبل از عید تیم های ارزیابی و پایش ایمنی از آتش‌نشانی، شرکت‌های گاز و برق و شهرداری‌ها به محل کمپ‌های موقت نوروزی، اسکان‌های نوروزی در مدارس و آموزش‌وپرورش، ورزشگاه‌ها و مکان‌هایی که به‌عنوان اقامتگاه موقت میهمانان نوروزی هست اعزام شدند تا ایمنی این مکان‌ها چک شود.

وی در خصوص ورود سامانه بارشی جدید بیان کرد: با ورود سامانه بارشی جدید از دیروز که عمدتاً مناطق غرب و جنوب را در بر گرفت، چندین مورد آب‌گرفتگی گزارش شد که با اعزام نیروها کنترل شد. وزش طوفان‌ها و بادهای لحظه‌ای باعث شکستگی برخی از درخت‌ها، سقوط داربست‌ها و دیگر خسارات شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه امروز وزش تندباد در مناطق شرق و شمال استان اصفهان پیش‌بینی‌شده عنوان کرد: باتوجه‌به این نکته محورهای جاده‌ای در شمال استان، محور نایین – انارک، محور چوپانان، خور و بیابانک، اردستان، ورزنه، شرق اصفهان، کوهپایه و… شاهد تندبادهای لحظه‌ای که گاهی به‌سرعت ۹۰ کیلومتر می‌رسد خواهیم بود. توصیه‌های لازم ابلاغ شده اما لازم است مسافرین قبل از حرکت با شماره ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه و جاده‌ها اطلاع پیدا کنند.

شیشه‌فروش بیان کرد: توصیه می‌شود به علت شدت طوفان‌ها در مناطق شرق استان اصفهان؛ مردم جایی که ممکن است از سفر به این مناطق خودداری کنند.

به گفته وی حدود ۶۰ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۱ ایستگاه امنیت سلامت در جاده‌ها استقرار دارند و به خودروها کمک‌رسانی می‌کنند. مسائل ایمنی در مراکز اقامتی دولتی از قبیل خوابگاه‌های دانشجویی، هتل‌ها، منازل استیجاری، مهمان‌پذیرها، مدارس، ورزشگاه‌ها و… رعایت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: امدادرسانی و اسکان اضطراری در جاده‌ها صورت‌گرفته اما برای امروز تا بعدازظهر بارش‌های رگباری پراکنده پیش‌بینی‌شده و بیشتر شاهد وزش تندباد خواهیم بود.

شیشه‌فروش عنوان کرد: باتوجه‌به بارندگی‌های اخیر اهواز، شب گذشته دو تیم شامل شش نفر نیروی آتش‌نشانی از اصفهان و تجهیزاتی مانند کامیون‌های لجن‌کش، پمپ‌های آبکش و موتورهای برق برای کمک‌رسانی به اهواز و صد بسته امدادی هم به کهگیلویه و بویراحمد اعزام شد.

وی افزود: مدیریت بحران استان اصفهان با تشکیل تیم‌های تخصصی به‌صورت ۲۴ ساعته مسائل را رصد و کنترل می‌کند. باتوجه‌به باز بودن آب رودخانه‌ها تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث محتمله پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با تأکید بر اینکه باتوجه‌به کاهش دما لازم است که مسافرین استانداردهای ایمنی را رعایت کنند که از بروز حوادث این چنینی جلوگیری شود؛ اظهار کرد: روز گذشته حادثه‌ای در روستای ابیانه نطنز به علت روشن‌کردن لوازم گرمایشی در چادر مسافرتی رخ داد که منجر به فوت سه نفر از اعضای یک خانواده شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شب گذشته ۱۶۰ خانوار در مسیر جاده‌ها به علت بارندگی‌ها اسکان اضطراری پیدا کردند و به بیش از ۵۰۰ خودرو امدادرسانی شد گفت: توصیه می‌شود خانواده‌ها اصول ایمنی را در مناطق مرتفع، کنار رودخانه‌های فصلی و به‌خصوص در بارندگی‌ها رعایت کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

وی افزود: باتوجه‌به اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص خالی‌کردن بستر رودخانه زاینده‌رود و اعزام تیم‌های گشت و نظارت خوشبختانه حادثه‌ای رخ نداد؛ اما تیم‌های امدادی در مسیر رودخانه و کوهستان مستقر هستند.